۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۴۲۸۵۶
مدیرکل اوقاف لرستان:

فعالیت های تبلیغی مبلغان بستر تقویت فرهنگ دینی است

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به انجام فعالیت های تبلیغی مبلغان به صورت مستمر در بقاع متبرکه، گفت: انجام این فعالیت ها بستر تقویت فرهنگ دینی و تحکیم بخشیدن به باورهای دینی آحاد مردم در جامعه به ویژه بین نسل جوان است.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بقاع متبرکه را به عنوان قطب فرهنگی دانست و بیان داشت: فعالیت تبلیغی مبلغان در طول سال و به صورت مستمر اقدامی مؤثر برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه است.

وی افزود: در راستای سیاست ارج نهادن به مقام معنوی والای امام زادگان استان لرستان و به منظور رفاه حال زائران توسعه و ارتقای فضای فیزیکی و امکانات رفاهی امام زادگان همچنان مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه تصریح کرد: خدمت به زائران آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان با انجام فعالیت های عمرانی، فرهنگی و خدماتی صورت می گیرد.

حجت الاسلام خاکباز از احداث 1000 متر بنای جدید در محوطه امامزاده ابراهیم(ع) در شهرمؤمن آباد، شهرستان ازنا خبر داد و خاطرنشان کرد: این بنا با کمک خیران و اختصاص مبلغ دو میلیارد ریال ازطرف اداره کل اوقاف لرستان احداث شده است.

مدیرکل اوقاف لرستان یادآور شد: ساختمان جدید احداث شده در محوطه امامزاده ابراهیم(ع) شامل حسینیه، تربت خانه، آب دارخانه و زائرسرای مجزا برای خواهران و برادران است.

وی با بیان اینکه 108 امامزاده در ۸۸ بقعه متبرکه در استان لرستان وجود دارد، گفت: در طول سال و به مناسبت های مختلف برنامه های دینی و فرهنگی در امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه یادآور شد: ۳۰ امامزاده در استان لرستان فاقد درآمد هستند و از محل اعتبارات مرکز و کمک‌ های مردمی پروژه‌های عمرانی در آنها انجام می‌ شود.

وی با اشاره به فعالیت و حضور مستمر مبلغان در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: در مناسبت هایی همچون ایام عید، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و دهه پایانی ماه صفر از مبلغان غیر بومی نیز دعوت می شود./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات