۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۴۲۶۴۸
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

وحدت امت اسلام از برکات انقلاب و نظام اسلامی است

عالم اهل سنت خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وحدت در بین مسلمین، گفت: هفته وحدت و اتحاد امت اسلام از برکات انقلاب، نظام اسلامی و امام راحل است.
آخوند سرافراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند محمد سرافراز، عالم اهل سنت استان خراسان شمالی، عصر یکشنبه در دیدار جمعی از علمای شیعه و سنی لبنان، با اشاره به وحدت کم‌نظیر موجود در بین شیعیان و اهل سنت خراسان شمالی، افزود: وحدت شیعه و سنی در این استان باید برای سایر مناطق الگو و نمونه باشد.

وی با بیان اینکه اختلافات جزئی امت پیامبر رحمت است، اضافه کرد: همان‌طوری که پیامبر اسلام فرموده‌اند اختلاف امت رسول‌الله رحمت است.

آخوند سرافراز که مدیر مدرسه علمیه اهل سنت روستای کلاته ابریشم شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم هست، خاطرنشان کرد: فواصل زمانی بین دوازدهم ربیع‌الاول و هفدهم ربیع‌الاول را امام راحل هفته وحدت نام‌گذاری کردند.

به گفته وی این اختلاف جزئی بین دو فاصله زمانی رحمت است؛ چراکه باعث به وجود آمدن هفته وحدت شد و هفته وحدت و اتحاد امت اسلام از برکات انقلاب، نظام اسلامی و امام راحل است.

آخوند سرافراز تصریح کرد: جمیع امت اسلامی باید قدر نعمت وحدت را بدانند؛ زیرا هر چه مسلمین دارند از وحدت دارند و امروز بهترین الگوی ما در مقوله وحدت پیامبر اسلام است.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات