۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۴۲۳۹۶
رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران:

روحانیان مرزبانان اعتقادی و فرهنگی جامعه هستند

حجت الاسلام شهواری با اشاره به این که روحانیت مرزبان اعتقادی و فرهنگی جامعه به شمار می رود، گفت: در طول تاریخ روحانیت شیعه عزتمندانه زندگی کرده و هیچ گاه نیز زیر بار ظلم و زیاده خواهی نرفته است.
لباس روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام سعید شهواری، رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران امروز در گردهمایی رؤسای تبلیغات اسلامی استان در محمود آباد، از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه اثرگذار فرهنگی در کشور یاد کرد و گفت: این مجموعه یک نهاد فرهنگی و انقلابی است که تاکنون خدمات ارزشمندی در راستای تقویت مباحث دینی و فرهنگی به جامعه ارائه کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به مهم ترین وظیفه دادگاه ویژه روحانیت اشاره کرد و افزود: مهم ترین و نخستین وظیفه دادگاه ویژه روحانیت، صیانت از حوزه های علمیه  و پیشگیری از جرم است.

حجت الاسلام شهواری با بیان این که در واقع دادگاه ویژه روحانیت به دنبال جلوگیری از هدر دادن نیروی انسانی و نگهداری از سرمایه انسانی است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم نیروی انسانی متعهد از دست برود.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که روحانیت برای امر هدایت، تبلیغ و ارشاد مردم تلاش می کند، تصریح کرد: بسیاری از مبلغان دینی به طور جهای کار می کنند و این ارزش بسیار بالایی دارد.

حجت الاسلام شهواری با اشاره به این که روحانیت مرزبان اعتقادی و فرهنگی جامعه به شمار می رود، خاطرنشان کرد:  در طول تاریخ روحانیت شیعه عزتمندانه زندگی کرده و هیچ گاه نیز زیر بار ظلم و زیاده خواهی نرفته است.

وی با بیان این که روحانیت همواره در دفاع از حریم دین پیشگام بوده است، تصریح کرد: مبلغان دینی بدون هیچ توقعی در مناطق دورافتاده و محروم به تبلیغ دین خدا مشغول هستند و این کار آنها همانند جهاد است.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران با اشاره به این که اساس دادگاه ویژه روحانیت بر امر پیشگیری بنا نهاده شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان آمار مشکلات و جرایم در این قشر جامعه بسیار پایین است.

حجت الاسلام شهواری با بیان این که هدف این نهاد ارزشمند صیانت از روحانیت است، تصریح کرد: امروز هجمه ها و توطئه های بسیاری نهاد مقدس روحانیت را تهدید می کنند؛ از این رو این قشر اثرگذار جامعه باید از خود مراقبت بیشتری کنند.

وی با تأکید براین که روحانیت باید همه توان خود را در راستای کسب علم و مطالعات عمیق دینی به کار گیرد، خاطرنشان کرد: امروز شبهات بسیاری در جامعه از سوی دشمنان ترویج می شود که نیازمند پاسخگویی مناسب روحانیت است.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران با بیان این که امروز روحانیت باید برای پاسخگویی مناسب به نیازهای روز جامعه به سلاح علم و ابزار روز مجهز باشد، تصریح کرد: روحانیت همواره پاسخگوی نیاز عموم جامعه بوده و این ویژگی امروز نیز باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

حجت لاسلام شهواری، دادسرای ویژه روحانیت را حاصل فکر امام راحل معرفی کرد و گفت: این دادگاه با فرمان ایشان تشکیل شد و هدف آن وجود چشم تیزبین در دنیای روحانیت و صیانت از عالم روحانیت و حوزه های علمیه بود.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران، مهم ترین وظیفه دادگاه روحانیت را پیشگیری از آفت های روحانیت دانست و تاکید کرد: امروز مراکز حوزوی و دینی باید همه توان خود را در راستای پرورش طلابی مهذب، انقلابی و مستعد برای آینده انقلاب و نظام اسلامی به کار گیرند.

وی با بیان این که مسأله تبلیغ دینی یکی از مهم ترین و حساس ترین موضوعات روز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اگر تبلیغ دین در طول تاریخ از سوی علما و بزرگان دینی وجود نداشت امروز اسلام ناب از جایگاه فعلی برخوردار نبود.

حجت الاسلام شهواری با اشاره به این که رشد و گسترش علم و تکنولوژی پاسخگویی به برخی نیازهای جامعه را سخت تر کرده است، افزود: باید در مباحث دینی، مبلغان و روحانیت حساسیت زیاد تری داشته باشد تا بتواند مخاطب خود را قانع کند.

رییس دادگاه ویژه روحانیت مازندران با بیان این که انبیا و اولیای الهی برای ارزش های اخلاقی و الهی را در جامعه نهادینه کردند، گفت: در دوران غیبت این رسالت مهم بر عهده علما و روحانیت است که تاکنون از سوی بزرگان دینی به نحو مطلوب و شایسته انجام شده است.

حجت الاسلام شهواری با اشاره به این که امروز دشمنان و بدخواهان دین از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ علیه دین و ارزش های انقلاب استفاده می کنند، افزود: باید تلاش کنیم تا  از اثرگذاری مخرب این تکنولوژی در جامعه اسلامی کاسته شود.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مؤثر مراکز دینی و فرهنگی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن از همه ابزار خود برای تضعیف دین و ارزش های انقلاب استفاده می کند، تبلیغ دینی وظیفه مهمی است که بر عهده مجموعه های فرهنگی و دینی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات