۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۴۵۴
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک:

مهدویت برای جریان سرمایه‌سالار تهدید جدی است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: اعتقاد قلبى به ظهور حضرت مهدى(عج)، از اصول فرهنگ انتظار بوده و منتظر مؤمن باید یقین داشته باشد که حضرت قائم(عج) عنصرى زنده و باقى است.
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک

حجت الاسلام سید احمد میرمهدی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی گفت: اعتقاد قلبى به ظهور حضرت مهدى(عج)، از اصول فرهنگ انتظار بوده و منتظر مؤمن باید یقین داشته باشد که حضرت قائم(عج) عنصرى زنده و باقى است و جهان را پر از عدل مى کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: مردم در جامعه اسلامی باید با اصول و عقاید دین آشنا شوند و اگر به زیربنای فکری مردم در جامعه رسیدگی نشود زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم نخواهد شد.

حجت الاسلام میرمهدی ادامه داد: حکومت امام زمان(عج) بر اساس پذیرش و تبعیت همگانی مردم، از امر دین است یعنی اگر تمام مردم دین را بپذیرند ظهور امام عصر(عج) محقق می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: امروزه دین به عبادات فردی و عزاداری محدود شده است و  زیربنای فکری آن  در خداشناسی، عدل، نبوت، امامت و معاد مورد غفلت قرار می گیرد و تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد امر ظهور حضرت مهدی(عج) محقق نخواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از آشنایی انسان با اصل عقاید دینی، اعمال او نیز باید بااصول و مبانی اسلامی هماهنگ بوده و اسلام به عنوان دینی جامع از سوی او پذیرفته شود.

حجت الاسلام میرمهدی گفت:  دستورات اسلام باید به عنوان سبک زندگی انسان ها برای پیشبرد جامعه حرکت کنند و اگر افراد به دین عقیده داشته اما در عمل هیچ اثری ازآن وجود نداشته باشد این اعتقاد بی اثر خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک خاطرنشان کرد: اعمال انسان معتقد، باید منطبق بر عقاید و دستورات شرع اسلام بوده و سبک زندگی اسلامی او مورد رضایت خداوند متعال باشد.

حجت الاسلام میرمهدی اظهار داشت:جریان های مادی گرا و ضد دینی قصد دارند که اصل جامعه را به سوی بهره برداری از دنیا ببرند، اگر آن ها قادر به گرفتن عقیده از مردم باشند می توانند بر سرنوشت آنها حاکم شوند، از سرمایه های موجود استفاده کرده و از آن ها بهره کشی کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه جریان های ضد دینی و مادی گرا، مردم را وادار به فعالیت برای خود کرده و چاره ای جز تبعیت برای آنها نمی گذارند، اظهار داشت: زمانی که مردم با دین آشنا شده و در دیدگاه آنها یک جامعه واقع گرا حقیقی ترسیم شود آنها زیر بار ظلم نرفته و هر مسئله ای را نمی پذیرند؛ از این رو سرمایه‌سالارها و قدرتمندان همیشه سرمایه های دینی را مزاحم زندگی خود دانسته و برای از بین بردن عقاید مردم و رسیدن به اهداف خویش تلاش بسیار می کنند./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات