۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۴۲۵
مدیر امور شعب استان قم بانک قرض الحسنه مهر ایران:

بانک مهر ایران پرچمدار پرداخت قرض الحسنه در کشور است

مدیر امور شعب استان قم بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک را پرچمدار پرداخت قرض الحسنه در کشور دانست و گفت: مردم با همراهی در طرح رویش باور کمک کنند تا بخشی از مشکل اشتغال جوانان را مرتفع کنیم.
نشست خبری بانک قرض الحسنه مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ناصر سزاور در نشست خبری که به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در سالن اجتماعات مدیریت امور شعب استان قم برگزار شد با اشاره به اهمیت قرض الحسنه در فررهنگ دینی عنوان کرد: قرض الحسنه یک اصل دینی و یکی از موضوعاتی است که در قرآن و روایات بسیار بر آن تأکید شده است.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در 22 آذرماه سال 86 با سرمایه 15 هزار میلیارد ریال و با سهام ده بانک دولتی و با نیت ترویج فرهنگ قرض الحسنه تأسیس شد و تا امروز توانسته ایم در زمینه پرداخت قرض الحسنه موفقیت های چشمگیری داشته باشیم.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان قم تصریح کرد: با توجه به اینکه ما به بنگاه داری نمی پردازیم و تنها در بخش قرض الحسنه فعالیت می کنیم، با گردش صحیح مالی توانسته ایم هزینه های خود را تأمین کنیم و از محل کارمزد ها و خدمات الکترونیک ارائه شده به مشتریان این هزینه ها را مدیریت کرده ایم.

وی کاهش نرخ کارمزد تسهیلات را از مهم‌ترین فعالیت های این بانک قرض الحسنه دانست و خاطرنشان کرد: ما تلاش کرده ایم تا حداقل کارمزد را از مشتریان خود دریافت کنیم و به همین منظور نیز کارمزد خود را بین صفر تا چهار درصد تعریف کرده ایم.

سزاوار اضافه کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران در کشور 530 شعبه دارد که در 308 شهرستان قرار دارند و 8440 خودپرداز، 42700 دستگاه پرداخت فروشگاهی از جمله خدمات ارائه شده به مشتریان است.

وی تأکید کرد: بیش از 4 میلیون و 300 هزار نفر در این بانک دارای حساب هستند و تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از 179 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی این بانک پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان قم ادامه داد: در بحث تسهیلات ازدواج نیز تا پایان سال 95، 229 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 8070 میلیون ریال پرداخت شده و تا پایان شهریور سال جاری نیز 2289 میلیون ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به عملکرد این بانک در استان قم تصریح کرد: در استان قم نیز 123 هزار حساب از سوی مردم در این بانک افتتاح شده است و از ابتدای تأسیس تاکنون نیز 5244 میلیون ریال تسهیلات در قالب 96174 فقره به متقاضیان پرداخت شده است و 14 شعبه بانکی، 1051 دستگاه پرداخت فروشگاهی و 61 دستگاه خودپرداز در سطح استان از جمله امکاناتی است که این بانک برای سهولت عملیات های بانکی در اختیار مردم قرار داده است.

سزاوار ابراز کرد: یکی از طرح هایی که برای رفع مشکل قشر محروم جامعه درنظر گرفته شده است، طرح رویش باور است که در این طرح مردم می توانند با حداقل مبلغی که در حد توانشان است، در ترویج فرهنگ قرض الحسنه سهیم باشند و این بانک را در رسالت خود در جهت کمک به اشتغال خرد و کلان در کشور یاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم تا با کمک مردم بتوانیم فرهنگ قرض الحسنه را در جامعه ترویج کنیم و نیاز است تا آحاد جامعه در این موضوع به ما کمک کنند./۸۷۲/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات