۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۴۱۴۲۳
امام جمعه کوهبنان:

موضوع انتظار در زندگی فردی و سیاسی انسان تاثیرگذار است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه انتظار در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما تاثیرگذار است، گفت: مسأله انتظار یکی از اعتقادات ما شیعیان و حتی بسیاری از ادیان اسلامی است.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار کرد: مسأله انتظار یکی از اعتقادات ما شیعیان و حتی بسیاری  از ادیان اسلامی است، انتظار به آینده روشن و خوب و آینده ی که در آن عدالت برقرار است.

وی با بیان اینکه  انتظار در زندگی ما شیعیان  هم به عنوان عبادت و هم به عنوان بهترین عمل یاد شده است، افزود: انتظار در حقیقت محرک زندگی انسانها و تلاش و مجاهدت های آنان است، بنابراین در آیات و روایات به مسأله انتظار تأکید زیادی شده و دعوت به خیر، اطاعت و پیروی و صبور بودن از مهمترین وظایف منتظران امام زمان(عج) است.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: اگر زندگی انسان هم بدون انتظار باشد آن زندگی ایده آلی نخواهد بود و اگر انسان امید به آینده روشن نداشته باشد، این زندگی برای او معنا پیدا نمی کند.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: در مذهب و فرهنگ ما تمام آن خصوصیت های امام زمان(عج) ذکر شده که آن حضرت می آید و جهان را به عدالت می رساند و این انتظار در زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید بداند در زندگی فردی و خانوادگی او امام زمان(عج) وجود دارد و ناظر بر اعمال اوست، فرد از امام خود توقعاتی دارد؛ اما در عین حال باید بداند در پناه آن حضرت قرار گرفته است .

امام جمعه کوهبنان با اشاره به اینکه در مسائل سیاسی نیز باید انتظار وجود داشته باشد، ادامه داد: همه مدیرانی که در اجتماع مدیریت را بر عهده دارند موظف هستند در مسائل سیاسی تقوی را رعایت کنند و بدانند که امام زمان(عج) و خدا ناظر بر اعمال آنان نیز است.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: از این رو انسان نباید از حدود شرعی و اخلاقی خود فاصله بگیرد و اگر مسؤولی تقوی الهی را رعایت نکند بداند که شخصیت بسیار بزرگی ناظر بر اعمال او است و حق و حقیقت را برای همه آشکار خواهد کرد.

وی عنوان کرد: بنابراین مسأله انتظار بحث گسترده ی را داشته و انتظار واقعی باید بر رعایت اصول تقوی، بردباری و بصیرت باشد تا زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود؛ اما بهترین انتظار این است که انسان از گناهان به خداوند تبارک و تعالی پناه ببرد./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات