۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۴۱۳۴۲
امام جمعه زهک:

اهل بیت محور وحدت جهان اسلام هستند

حجت الاسلام خدری اهل بیت(ع) را محور وحدت در جهان اسلام معرفی کرد و گفت: در میان اهل بیت(ع) ابتدا رسول اکرم(ص) و سپس امیر المؤمنین(ع)، امام حسین(ع) و مهدی موعود(عج) محور وحدت محسوب می‌شوند.
حجت الاسلام حسن خدری، امام جمعه زهک

حجت الاسلام حسن خدری، امام جمعه زهک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: ماه ربیع الاول که‌ ولادت رسول اکرم(ص) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در آن قرار دارد بشارت دهنده آینده‌ای است که پیامبر آن را وعده داد.

وی اهل بیت(ع) را محور وحدت در جهان اسلام معرفی کرد و افزود: در میان اهل بیت(ع) ابتدا رسول اکرم(ص) و سپس امیر المؤمنین(ع)، امام حسین(ع) و مهدی موعود(عج) محور وحدت محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام خدری ابراز داشت: امام زمان(عج) پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوارشان به امامت منصوب شدند.

امام جمعه زهک با اشاره به تفاوت غیبت صغری و غیبت کبری امام عصر(عج) بیان‌ کرد: در غیبت صغری، آن حضرت چهار نائب داشتند که به طور مستقیم با ایشان ارتباط برقرار کرده و دستورات را به مردم ابلاغ می‌کردند.

وی ادامه داد: بهره‌مندی مردم از امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری مانند بهره‌مندی از خورشید پشت ابر است؛ آن حضرت فقط از نظرها پنهان هستند اما در جامعه حضور داشته و کار هدایت و امامت خود را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام خدری با تأکید بر اهمیت مهدویت در جهان خاطرنشان کرد: مهدویت مسأله‌ مهمی است؛ به گونه ای که حتی غیر مسلمانان هم می‌گویند منجی برای نجات بشر خواهد آمد و‌ حضرت مهدی(عج) مورد قبول همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

امام جمعه زهک با بیان اینکه قرآن و سنت محور اصلی اندیشه مهدویت است اذعان داشت: اعتقاد به امام زمان(عج)، اندیشه‌ پویا و زنده‌ای است و به همین دلیل دشمنان از اسلام مهدوی می‌ترسند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ انتظار، سد راه جریان های مادی‌گرا و ضددینی می‌شود تصریح کرد: دشمن دست از مبارزه با فرهنگ مهدوی بر‌نمی‌دارد و همواره‌ تلاش می‌کند تا پرچم صلح امام زمان را به زمین بزند اما شیعیان با هوشیاری، جریان مهدویت را در جامعه و جهان اسلام حکم‌فرما می‌کنند./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات