۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۵۴۱۳۱۸
کارشناس دینی مطرح کرد؛

فرهنگ انتظار تقویت کننده حاکمیت دینی

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خمین گفت: زمانی که دین حاکمیت کل را در دست بگیرد مکانی برای ضد دین باقی نمی گذارد، از این رو برای جریان های انحرافی تهدید محسوب می شود.
انقلاب اسلامی ایران مقدمه ظهور امام زمان(عج) است

حجت الاسلام حیدر احمدی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خمین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد:  یکی از ابعاد انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ایجاد اصلاحات در بعد اخلاقی زندگی انسان ها است و با ظهور ایشان، مشکلات اخلاقی بشریت مرتفع و انسان ها به آسایش و آرامش خواهند رسید.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خمین با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید با روش های گوناگون، بحث معرفت به امام زمان(عج) را افزایش دهد، اظهار داشت: معرفت به امام از زمان امام علی(ع) آغاز شد و با افزایش معرفت در جامعه اسلامی مباحث دینی به جلو پیش می روند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه با بیان اینکه هر کار خیر و معروفی جزء فرهنگ انتظار است، گفت: منتظر واقعی کسی است که در راستای آمدن مهمان، منزل خویش را مرتب می کند؛ از این رو لازم است شیعیان به افزایش معروفات بپردازند و از منکرات دوری کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خمین بیان کرد: نماز اول وقت، اطاعت از ولی امر و پدر و مادر نمونه هایی از اعمال معروف هستند که باید در کنار فضایل اخلاقی رشد یابند.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: تمامی معروفات، جزء فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی هستند که باید در بطن زندگانی مسلمانان نهادینه شده و سبب آمادگی در راستای ظهور منجی حق شوند.

وی گفت: گردهمایی عظیم اربعین حسینی، بدون در نظر گرفتن مسائل مادی برگزار شده و به سعادت ابدی، رشد معروفات و فضایل اخلاقی می پردازد که از نمونه های بارز افزایش فرهنگ انتظار در جامعه تشیع است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خمین خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ انتظار، خود دین بوده و با تفکرات جریان های مادی گرا و ضد دینی متناقض است، زمانی که دین حاکمیت کل را در دست بگیرد مکانی برای ضد دین باقی نمی گذارد، از این رو برای جریان های انحرافی تهدید محسوب می شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: دین بر مباحث دنیایی، دینی و مادی احاطه پیدا می کند، دروغ در بحث مادی جای دارد اما در مباحث دینی از رذایل اخلاقی محسوب می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خمین در ادامه گفت: سرمایه و پول در فرهنگ انتظار، وسیله ای برای به دست آوردن آخرت است و جریان های مادی گرا و ضد دینی را از بین خواهد برد./842/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات