۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۴۱۰۹۳
امام جمعه موقت کرمان:

وحدت مسلمانان در برابر دشمن واحد امری حیاتی است

حجت الاسلام عرب پور گفت: مسأله وحدت بسیار مهم بوده و در زمانه فعلی که مسلمانان دشمن واحدی دارند وحدت بیش از سایر زمان ها لازم و با اهمیت است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پورمدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمدمهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به خداحافظی امام جمعه کرمان گفت: آیت الله جعفری 38 سال در سمت امامت جمعه این شهر خدمت کردند و از نزدیک شاهد خدمات و حساسیت های وی در امر بیت المال بودم؛ نماینده ولی فقیه در این استان همیشه تذکرات لازم را به مسؤولان یادآور می شدند؛ در آستانه 85 سالگی و کهولت سن پس از عید فطر استعفا دادند که چندی پیش با حضور نماینده ای از دفتر مقام معظم رهبری پذیرش استعفای ایشان اعلام شد.

وی اظهار داشت: تا زمانی که حکم رهبر انقلاب منتشر نشده باشد چیزی مشخص نیست اما به هر حال طبق اخباری که از دفتر رهبری آمده نامی از حجت الاسلام علیدادی برای امامت جمعه این شهر برده شده است؛ برای هرکس که حکم داده شود با کمال میل در خدمت آن شخص خواهیم بود؛ امیدواریم امام جمعه جدید بتواند در ارتباط با مسائل فرهنگی توفیقاتی داشته باشد.

حجت الاسلام عرب پور گفت: شهید مدرس عالم بزرگواری است که به پاس خدمات او روز شهادتش را روز مجلس نامگذاری کردند؛ نمایندگان مجلس باید نقش نظارت بر قانون را به خوبی به انجام رسانده و برای تصویب قوانین سودمند برای مردم و نظام تلاش جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: زلزله ای نسبتا شدید صبح امروز در هجدک کرمان باعث خرابی بافت های فرسوده شده بود و سبب مصدوم شدن 40 نفر شده است و همه نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند؛ البته بعد از زلزله زرند در مناطق شمالی استان منازل مردم مستحکم شده و جای نگرانی نیست؛ این درسی برای ما است تا در استان زلزله خیز خود استحکام بنا را جدی بگیریم.

امام جمعه موقت کرمان گفت: هفته وحدت از امروز آغاز شده است و مسأله وحدت در بین مسلمانان که دشمن مشترکی دارند بسیار قابل اهمیت است؛ قرآن همه را به وحدت فرا خوانده و تفرقه را آتش در جان مسلمانان می داند؛ بین مسلمانان در برخی مسائل اختلاف هست اما نباید سرمایه های مادی و معنوی ما با تفرقه از بین ببرد.

گفتنی است، حجت الاسلام عرب پور یادآور شد: قرار بود در مراسمی امام جمعه جدید معرفی شده و خطبه های این هفته را قرائت کنند که این مراسم به تأخیر افتاد و با مشورت و اجازه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه وظیفه برگزاری نماز جمعه این هفته به بنده واگذار شد./۹۷۰۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات