۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۵۴۰۸۲۸
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

مدیران مدارس علمیه مرکزی اهتمام ویژه به جذب طلاب بومی داشته باشند

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ملاک ارزیابی مدیران مدارس علمیه، میزان جذب طلاب بومی بوده و مدارس علمیه استان مرکزی باید برای جذب، تربیت و پرورش طلاب منطقه تلاش وافری داشته باشند.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، امروز در نشست اختصاصی مدیران مدارس علمیه استان مرکزی که در مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی برگزار شد، در رابطه با مصوبات این جلسه بیان کرد: مدارس علمیه استان مرکزی باید از مناطق مختلف خود، طلاب را جذب کرده و در صورت خالی بودن ظرفیت، به پذیرش طلاب از سایر استان ها بپردازد، ملاک ارزیابی و موفقیت مدیران مدارس علمیه، میزان جذب طلاب بومی است.

 مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به روایتی از حضرت موسی بن جعفر(ع)، اظهار داشت: گفت و گو با عالم روی خاشاک، بهتر از هم نشینی، مصاحبت و گفت و گو با جاهل بر فرش های زر بافت است.

 حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی ادامه داد: روایات بسیاری در رابطه با علم، عالم، وظیفه و نحوه برخورد با او وجود دارد.

 مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به اجلاس امروز مدیران مدارس علمیه استان مرکزی و معاونین تهذیب آن ها، بیان کرد: در این جلسه به بررسی نکاتی در راستای کیفی سازی مدارس علمیه استان پرداخته شد، مدیران باید توجه داشته باشند که طلاب در نزد حوزه علمیه، امانت بوده و موظف به حفظ آن ها هستند.

 حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی اضافه کرد: مدیران مدارس علمیه وظیفه دارند کمال جدیت را در تربیت، تعلیم و  تهذیب طلاب داشته باشند و حوزه علمیه نیز باید از خود مواظبت کرده تا سرمایه گرانقدری چون معلمان خویش را از دست ندهد.

 وی گفت: تشکیل شورای علمی در تمامی مدارس علمیه استان مرکزی، برگزاری جلساتی به صورت دو ماه یکبار و ارسال خلاصه گزارشات اجلاس ها به استان باید از سوی حوزه های علمیه استان مرکزی پیگیری شود.

 مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به اینکه مدارس فاقد کمیته پشتیبانی، اقتصادی و مالی با یاری خیرین مناطق خود، این کمیته را تشکیل خواهند داد، بیان کرد: این کمیته موظف است حداقل سالی دو بار جلسه تشکیل داده و گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود به خیرین ارائه دهد، این امر ارتباط حوزه ها با خیرین و انسان های ارزشمند را تقویت کرده و پشتوانه ای برای مدارس علمیه است.

 حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی خاطرنشان کرد: مردم، تکیه گاه مالی مدارس علمیه هستند و افتخار حوزه های علمیه نیز مردمی بودن و احساس مسؤولیت آن ها در راستای برطرف کردن نیازهای حوزه است.

 مدیر حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: مدیران مدارس در جهت کیفی سازی خود و ارتقای مرتبه علمی، برنامه فقه و اصول را با استفاده از نرم افزارها داشته باشند و سالانه مصاحبه ای از نوشته های آن ها برگزار شود تا از مباحث علمی عقب نیفتاده و به روز باشند.

 وی گفت: با توجه به جلسه امروز، ارزیابی کلی از اساتید مدارس علمیه استان مرکزی در راستای سنجش میزان آمادگی آن ها برای تدریس و افزایش سطح کیفی مدارس، صورت می گیرد.

حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی اضافه کرد: تمامی مدارس علمیه استان مرکزی، از این پس موظف هستند که به صورت هفتگی جلسات تجزیه و ترکیب قرآن را در راستای انس طلاب با این کتاب آسمانی و پیاده سازی علوم آموخته شده به صورت عملی برگزار کنند.

 مدیر حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: سالانه امتحانات ارزیابی طلاب، با هدف افزایش سطح کیفی دروس آن ها، از سوی اساتید ارزیاب قم برگزار خواهد شد.

 حجت‌الاسلام سپاسی آشتیانی در ادامه با اشاره به اهمیت جذب طلاب از استان مرکزی، بیان کرد: امروز، مسئله افزایش تعداد طلاب بومی مدارس به مدیران سفارش شد، تا روحانیانی فعال، عالم و عامل برای آینده استان مرکزی تربیت کرده و پرورش دهیم./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات