۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۴۰۲۷۶
امام جمعه قلعه گنج:

وقف نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ و اقتصاد جامعه دارد

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه وقف در فرهنگ و اقتصاد جامعه تاثیرگذار است، گفت: اگر وقف در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در جامعه اسلامی مرتفع خواهد شد.
وقف

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: در آموزه های دینی به مسأله وقف تأکید زیادی شده و حضرت علی(ع) را می توان به عنوان نخستین واقف در اسلام نام برد که در این راه وقفیات زیادی را برای ایتام به جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه  انسان در این دنیا به دنبال آسایش و رفاه حال افراد خانواده خود است، افزود: انسان باید در کنار این رفاه و آسایش یک صدقه جاریه ی برای خود کنار بگذارد که مسأله وقف می تواند عاقبت به خیری او دراین دنیا و آخرت باشد.

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: اگر وقف در جامعه اسلامی به خوبی نهادینه شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و آموزشی  در جامعه اسلامی مرتفع خواهد شد و باید براساس نیاز جامعه وقفیات صورت گیرد.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: از این رو برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تنها یک ارگان مسؤول نیست؛ بلکه همه دستگاههای اجرایی هر استان باید تلاش کنند تا در جهت اعتلای فرهنگ وقف گام های برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه  مهم ترین راه گسترش فرهنگ وقف از سوی مردم است، خاطرنشان کرد: همه مسؤولان باید در این زمینه  به مردم اطلاع رسانی کنند که براساس مقتضیات جامعه وقف صورت گیرد.

امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: بنابراین باید درگسترش فرهنگ وقف تلاش های موثری صورت گیرد؛ زیرا وقف در ابعاد مختلف به ویژه فرهنگ  و اقتصاد جامعه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام نجنو  عنوان کرد:  اطلاع رسانی و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه یکی از ضروری ترین اموری به شمار می رود که همه متولیان وقف باید به آن توجه کنند تا وقفیات براساس نیاز جامعه صورت گیرد./۹۷۰۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات