۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۴۰۱۳۷
امام جمعه شهر شال:

اتحاد و تاثیرگذاری نیروهای مومن از نتایج تشکیل بسیج است

امام جمعه شهر شال گفت: تشکیل بسیج مانع از پراکندگی نیروهای مومن شد و نیروها در نتیجه‌ اتحاد توانایی تاثیر گذاری بر سایر اقشار را یافتند؛ این در صورتی است که عدم اتحاد امکان شکست از طرف نیروهای مقابل را برای آنها افزایش می‌دهد.
بسیج

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه شهر شال، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به معنای بسیج گفت: بسیج به معنای نیروی مومنی است که به خدا و دستورات الهی ایمان آورده و هرجا احساس تکلیف کند بدون توقع قدم برمی‌دارد.

وی ادامه داد: اگر روحیه بسیج با این معنا در جامعه گسترده‌تر شود تمام معضلات فرهنگی و اجتماعی ما همچون دفاع از میهن در زمان دفاع مقدس برطرف خواهد شد، اما در حال حاضر این نیرو به اندازه کافی و به معنای واقعی وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی شالی درباره راه مقابله با تهاجم فرهنگی و نقش بسیج در این راستا ابراز داشت: حفظ خود و خانواده خود مهم‌ترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی است؛ اگر قشری که تحت تاثیر تمدن غرب نیست یا کم‌تر از آن تاثیر گرفته سطح معرفت و ایمان خود را حفظ کند این مقدار مومنی که وجود دارد به نسل بعدی نیز منتقل شده و حد نصابی از مسایل دینی در جامعه باقی خواهد ماند.

وی در ادامه افزود: اگر خانواده‌ها رها شده و خانواده مومنین سقوط کنند ریشه‌های دینی از آنان گرفته می‌شود، بنابراین در بسیج نیز خانواده‌های بسیج ابتدا باید نسبت به حفظ خانواده خود توجه ویژه داشته باشند تا فرهنگ دینی در جامعه حفظ شود.

امام جمعه شهر شال با بیان فایده‌های صدور فرمان تشکیل بسیج از طرف امام خمینی(ره) عنوان کرد: فرمان تشکیل بسیج از طرف امام خمینی(ره) دو فایده مهم را در بر دارد، نخست اینکه با این کار نیروهای مومن انقلابی که حاضرند به صورت خود جوش برای انقلای فداکاری کنند به هم متصل خواهند شد و دوم اینکه این مجموعه می‌تواند بر مجموعه غیر بسیجی نیز تاثیر گذار باشد.

وی در پایان گفت: در واقع تشکیل بسیج مانع از پراکندگی نیروهای مومن خواهد شد و نیروها در نتیجه‌ اتحاد توانایی تاثیر گذاری بر سایر اقشار را خواهند داشت، این در صورتی است که عدم اتحاد امکان شکست از طرف نیروهای مقابل را برای آنها افزایش می‌دهد، بنابراین صدور فرمان تشکیل بسیج فرمانی عالمانه از طرف امام خمینی(ره) بود./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات