۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۳۹۷۸۱
بعد از دریافت مدال افتخار جانبازی؛

حمیدرضا ضیایی به مقام شهادت رسید

مدافع حرم حمید رضا ضیایی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، در آزاد سازی شهر بوکمال سوریه و عملیات نابودی داعش به فیض شهادت رسید.
حرم حمید رضا ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدافع حرم حمید رضا ضیایی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به خیل عظیم همسنگران خود در کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.

شهید ضیایی که چندی پیش به طور خود جوش عازم سوریه شده بود در عملیات آزاد سازی شهر بوکمال سوریه(آخرین شهر اشغالی از سوی داعش) به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید.

او که متولد سال ۱۳۴۸ بود در سن ۱۵ سالگی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در لشکر ۱۰ سید الشهدا(ع) به عنوان دیدبان مشغول جهاد در راه خدا شد سپس در سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای ۵ از ناحیه پا مجروح شد و با ثبت رشادت‌های خود مدال پر افتخار جانبازی را به گردن آویخت، وی پس از گذراندن دوران دفاع مقدس با انسی که به نظام و انقلاب اسلامی داشت فعالیت خود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را پررنگ تر از گذشته کرد و خدماتی ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

برپایه این گزارش، شهید ضیایی که از تجربه سال‌های حضور در جبهه های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برخوردار بود در دهه اخیر با ظهور تروریست های تکفیری در سوریه و تهاجم آنان به مقدسات و ارزش‌های اسلامی و در نتیجه در معرض خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب کبری(س)‌ با حضور داوطلبانه خود در کشور سوریه در یگان های مختلف از حریم اهل بیت(ع) دفاع می‌کرد و با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های فراوان الگویی کارآمد از سرباز راستین اسلام از خود به نمایش گذاشت.

او که برای حفظ و صیانت از حریم اهل بیت(ع) در سوریه بی‌قراری می‌کرد و مدام در جمع همرزمان سال‌های دفاع مقدس از غصه جاماندن از قافله یاران شهید خود سخن می‌گفت، فرماندهی ادوات تیپ زینبیون را بر عهده داشت و در آخرین مرحله پاکسازی داعش در سوریه در ۳۰ آبان امسال بر اثر اصبات تیر تک تیرانداز های داعشی پس از سال‌ها درد و رنج و غم دوری و هجران یاران شهید خود به مقام شهادت نائل شد و به سوی معبود خود پر کشید.

گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهید والا مقام، صبح امروز جمعه ۳ آذر ۱۳۹۶ با حضور جمعی از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسؤولین و عموم شهروندان از مسجدالانبیاء تهران واقع در خیابان ششم نیرو هوایی، نبش خیابان ۳۰/۵ برگزار می شود.

شایان ذکر است مراسم وداع با پیکر مطهر شهید ضیایی عصر روز گذشته با حضور خانواده ایشان و جمعی از مسؤولین در معراج الشهدای تهران برگزار شد، همچنین قبل از انتقال پیکر مطهر شهید حاج حمیدرضا ضیایی به ایران، همرزمان او در جوار ضریح منور حضرت زینب(س) در سوریه با پیکر وی وداع کردند./۸۰۴۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات