۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۵۳۹۳۵۵
ولایتی:

فرقه‌گرایی و تکفیر جزء مشکلات مهم است

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره وضعیت امروز جهان اسلام، گفت: موضوع فرقه‌گرایی و تکفیر مسلمانان در شرایط امروز مشکلاتی را بر سر راه مسلمانان قرار داد.
علی اکبر ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی پیش از ظهر امروز(1آذرماه) در اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری‌ها که در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار شد ضمن تبریک پیروزی بر تروریست و تکفیری‌ها، اظهار داشت: متاسفانه ما طی روزهای گذشته شاهد اتفاق تلخ زلزله در غرب کشور بودیم که این موضوع ما را دچار تأسف می‌کند.

وی ادامه داد: اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری‌ها در یکی از سخت‌ترین شرایط منطقه برگزار می‌شود، اهل‌بیت(ع) یکی از دو حبل متین پیامبر اکرم(ص) بودند، در واقع اهل‌بیت(ع) یکی از پیشگامان مبارزه با جهل و افراط به شمار می‌روند.

ولایتی تاکید کرد: امروز قریب به هفت سال از بیداری اسلامی می‌گذرد، بیداری اسلامی در اصل ضد استکباری و ضد صهیونیستی بوده و خوشبختانه در برخی کشورها این بیداری موجب شد بساط ظلم و استبداد جمع شود.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: متاسفانه برخی سیاست‌های امروز با غفلت دچار دلخوشی‌های غرب شده و تلاش کردند که موضوع بیداری اسلامی را از بین ببرند و آن را منحرف کنند.

وی افزود: موضوع فرقه‌گرایی و تکفیر مسلمانان در شرایط امروز مشکلاتی را بر سر راه مسلمانان قرار داد، در واقع دشمنان اسلام سعی می‌کنند با تمام امکانات جهان اسلام را به ورطه آشوب، فتنه و تجزیه نزدیک کنند، آنها به دنبال این هستند که چهره اسلام را تیره و براساس الگوی وهابیت نشان دهند.

ولایتی با بیان اینکه خوشبختانه دوران انتقالی غرب آسیا با موفقیت رو به رو بوده است، خاطرنشان کرد: این انتقال هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و سوریه و عراق توانستند طی یک سال گذشته با پشتیبانی مقاومت به پیروزی‌های متعدد و بزرگ دست پیدا کنند.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان گفت: داعش طی روزهای گذشته از هم پاشید و از بین رفت، اما متاسفانه مردم مظلوم یمن زیر بمباران ناجوانمردانه سعودی‌ها کشته می‌شوند و بحرین نیز به یک اوضاع پرخطر نزدیک می‌شود، با این وجود آینده روشنی در راه خواهد بود./816/۲۰۲/ح

ارسال نظرات