۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۳۸۹۲۰
قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند تلاش بی‌وقفه مدیران فرهنگی است

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین گفت: مسؤولان باید دست به دست هم داده و مجموعه‌هایی را برای اجرای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تشکیل دهند و فعالیت فقط در حد شعار نباشد.
حجت الاسلام مهدی پورآرین

حجت الاسلام مهدی پورآرین قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به علت اصلی کاهش فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی گفت: علت این است که کار ریشه‌ای در این زمینه انجام نشده است باید از دوران کودکی کتابخوانی و فرهنگ آشنایی با کتاب به انسان‌ها آموزش داده شود.

وی در ادامه افزود: بیشتر افرادی که امروزه اهل مطالعه نیستند به این دلیل است که در کودکی کتابخوانی و مطالعه را در خانه و فضاهای آموزشی یاد نگرفته‌اند از طرفی تکنولوژی روز هم موجب سرگرمی افراد و غفلت آنها از مطالعه شده است.

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین در ادامه با اشاره به وظیفه مسؤولان و متولیان امور فرهنگی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: مسؤولان باید دست به دست هم داده و مجموعه‌هایی را برای اجرای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تشکیل دهند و فقط در حد شعار نباشد.

حجت الاسلام پورآرین در ادامه کاهش کتابخوانی را از ضعف‌های مدیریتی مسؤولان دانست و ابراز کرد: فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه احیا شود متاسفانه امروزه کاهش کتابخوانی از نقاط ضعف مدیران و مسؤولان فرهنگی به شمار می‌رود که هنوز نتوانسته‌اند به خوبی اهمیت مطالعه را برای مردم تبیین کنند.

وی در پایان گفت: مردم باید بدانند که با مطالعه کتاب معلومات عمومی آنها بالا می‌رود از این رو دغدغه کتابخوانی باید در آنها ایحاد شده و گام‌های مهمی در این عرصه برداشته شود گفتمان‌های مطالعه برگزار شده و حرف‌های تکراری گفته نشود./۸۷۳/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات