۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۵۳۸۸۲۷
مدیر حوزه های علمیه:

نظام بدون تربیت نیرو و تولید فکر در حوزه نمی‌تواند وظیفه الهی خود را انجام دهد

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اهتمام حوزه برای پاسخگویی به نیازها جامعه تأکید کرد: نظام اسلامی بدون تربیت نیرو و تولید فکر در حوزه های علمیه به ویژه قم نمی تواند مسیر و وظیفه الهی و دینی خود را انجام دهد.
اعرافی و نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و رییس جامعة المصطفی پیش از ظهر امروز در دیدار محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم گفت: حضور هزاران طلبه، استاد و مراکز علمی فرهنگی نشانه اهمیت شهر قم است، بیش از 130 کشور جهان در قم حضور دارند.

وی افزود: نظام اسلامی بدون تربیت نیرو و تولید فکر در حوزه های علمیه به ویژه قم نمی تواند مسیر و وظیفه الهی و دینی خود را انجام دهد؛ در یک دهه گذشته صدها مرکز علمی در جهان شکل گرفته و المصطفی 45 هزار نفر فارغ التحصیل دارد و هم اکنون بیش از ۳۰ هزار تحصیل کننده دارد و قم به صورت قلبی تپنده خون علم و دانش را به جهان ارائه می کند.

آیت الله اعرافی با بیان این که تلاش المصطفی این است که تعریف دقیق علمی از خود ارائه دهد، اظهار داشت: ترویج اسلام عقلانی و انقلابی در دستور کار المصطفی است که در آن هیچ افراط گرایی و تعصبات بی جا وجود ندارد

وی ادامه داد: کشورها می دانند نیرویی که در قم تربیت شود متفاوت با مراکز مروج تکفیر و افراط است، چنین مرکزی با این جایگاه از ارکان قدرت نظام اسلامی در دنیا بوده و این مرکز وابسته به نهاد رهبری است، در جامعه المصطفی بیش از۱۰۰ رشته دارد.

رییس جامعة المصطفی با بیان این که این مرکز حضور مؤثری در دنیا داشته است، ابراز داشت: طرح جامعی تهیه شده که حضور علمی جامغة المصطفی جدی تر از گذشته باشد؛ در شرایط منطقه و افول داعش باید فکر درست را به جهان ارائه کنیم.

وی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در پیشرفت نظام عنوان کرد: اگر بخواهیم جامعه را به سمت درستی هدایت کنیم باید حوزه ای اجتماعی و مولد فکر وجود داشته باشد، قریب به ۱۰۰ برنامه جدید در کلان حوزه برنامه ریزی شده که آینده خوبی را رقم خواهد زد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مجموعه نهادهای حوزه برای تولید اندیشه درست و حرکت صحیح در پاسخگویی به نیازهای جامعه اهتمام دارد؛ قم می تواند نقش خوبی در ارتقای فکر و فرهنگ جامعه و جهان بردارد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات