۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۳۸۷۱۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت ترویج وقف‌های جدید براساس نیازهای روز جامعه

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در سال جاری ۷۷ وقف جدید ثبت شد، گفت: وقف‌ ها باید به سمت و سوی فعالیت‌های قرآنی، کمک به دانشجویان و نیازهای روز جامعه هدایت شود.
مدیر کل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ایراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم آغاز دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم مازندران که در دانشکده علو م قرآنی شمال کشور در آمل برگزار شد با بیان اینکه اوقاف کشور درعرصه قرآنی فعالیت چشمگیری را صورت داده است، گفت: دراستان مازندران 191 هزار رقبه موقوفات و1361 امام زاده وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بخش موقوفات قرآنی برای مازندران 4 سهمیه در نظر گرفته شد که تلاش بر این است موقوفات را به سمت حوزه قرآنی هدایت کنیم تا بتوانیم این کتاب نورانی را از این مظلومیت بیرون آوریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 75 درصد موقوفات در مازندران برای اهل بیت و عزادارای امام حسین(ع) هزینه می شود، افزود: قرآن کریم حقیقت نور است و بعد از به یاد آوردن قبر و قیامت می تواند اثرگذار باشد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه همایش و سمینارهای میلیونی صورت می گیرد اما برای برگزاری همایش قرآنی به علت کمبود اعتبارات دچار مشکل هستیم که به تمام ادارات و نهادها برای تامین اعتبار مراجعه می کنیم، اظهار داشت: متاسفانه برای تامین کرایه دانشجویان علوم قرآنی شمال کشور جهت ایاب و ذهاب دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد از لسان مبلغان و مربیان قرآنی مردم به سمت موقوفاتی همانند قرآنی هدایت شوند که وضعیت موقوفات در مازندران خوب است و مردم استقبال خوبی می کنند.

حجت الاسلام حیدری افزود: وظیفه ذاتی اوقاف این است نیات واقف را عمی کند نه اینکه هرکسی دلش خواست هزینه کند و نیاز می رود مدیران ادارات اوقاف مازندران در این امر توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به اینکه اقدامات خوبی از سوی اوقاف مازندران صورت گرفته است، گفت: همزمان با دهه وقف امسال، مجهزترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای در قائم شهر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام حیدری به دیگر اقدامات اوقاف مازندران از قبیل برگزاری مراسم مهر تحصیلی، هیزینه های میلیاردی برای عزادارای به مناسبت های مختلف و دیگر امور اشاره کرد و ادامه داد: آنهایی که در حوزه پرداخت سهم موقوفه کم ‌لطفی می‌کنند وقتی توجیه می ‌شوند که اصل وقف به چه معنا است با تمام وجود به پرداخت حقوق موقوفه همت می کنند و کسی که از موقوفات استفاده داشته باشد و سهم وقف را نیز پرداخت کند ثوابش به اندازه همان واقف است.

وی با اشاره به اینکه ترویج وقف ‌های جدید باید بر اساس نیازهای روز جامعه باشد باشد، گفت: وقف‌ ها باید به سمت و سوی فعالیت‌های قرآنی، کمک به دانشجویان، حضرت فاطمه (س) و دیگر امور مورد نیاز جهت دهی پیدا کند و در سال جاری ۷۷ وقف جدید ثبت شد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: اگر می خواهیم مشکلات برطرف شود و مردم را به سمت و سوی وقف های جدید هدایت کنیم ضرورت دارد تا ائمه جمعه، فرمانداران، روحانیان و رسانه ها پای کار آمده و حامی و یاریگر اوقاف باشند.

گفتنی است؛ دوره آموزشی طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم مازندران به همت اداره قرآنی اداره کل اوقاف مازندران و اداره اوقاف آمل در دانشکده علوم قرآنی شمال کشور با حضور 80 نفر از مربیان قرآنی برادر و خواهر به مدت 4 روز برگزار می شود.

در این مراسم استاد سید جواد حسینی قاری ممتاز و بین المللی به تلاوت قرآن کریم پرداخت./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات