۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۳۸۵۲۰
مشاور فرهنگی امور شعب بانک مهر اقتصاد:

کمک به همنوع از تعالیم اسلام است

مشاور فرهنگی امور شعب بانک مهر اقتصاد در لرستان با بیان اینکه امروز وظیفه مردم ما کمک‌ رسانی به هموطنان آسیب دیده در شهرهای غرب کشور است، گفت: از مجموعه تعالیم حیات بخش اسلامی و سیره اولیای خدا استفاده می‌شود که پس از ادای فرایض، بالاترین وسیله برای تقرب به خدا، کمک به همنوع است.
مشاور فرهنگی امور شعب بانک مهر اقتصاد در لرستان

حجت الاسلام نبی الله جلالی نژاد، مشاور فرهنگی امور شعب بانک مهراقتصاد در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اهمیت خدمت ‌رسانی به آسیب‌ دیدگان بیان داشت: از وظایف مهم مردم کمک رسانی و همدردی با آسیب ‌دیدگان است که بحمدالله مردم ما در این راستا طلایه ‌دار بوده و هستند.

وی با بیان اینکه امروزه نیز وظیفه مردم ما کمک‌ رسانی به هموطنان آسیب دیده در شهرهای غرب کشور است، افزود: از مجموعه تعالیم حیات بخش اسلامی و سیره اولیای خدا استفاده می‌شود که پس از ادای فرایض، بالاترین وسیله برای تقرب به خدا، این خصلت نیکو است.

حجت الاسلام جلالی نژاد با اشاره به اینکه انبیا و ائمه(ع) در خدمت مردم بودند و در رفع حوایج و مشکلات آنان اقدام می‌کردند و برای آن اهمیت خاصی قائل بودند، عنوان داشت: امام صادق(ع) برآوردن حاجت مؤمن را برتر از هزار حج دانستند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) نیازمندی مردم را نعمت الهی خوانده است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) می فرمایند«بدانید نیازمندی‌های مردم از نعمت‌های الهی است، پس نعمت‌ها را افسرده نسازید؛ یعنی مبادا با رنجاندن مردم نیازمند، کفران نعمت کنید، در این صورت نعمت‌ها از شما روی‌گردان می‌شوند».

مشاور فرهنگی امور شعب بانک مهر اقتصاد در لرستان با اشاره به اینکه اسلام بندگان خدا را عیال خدا دانسته و محبوب ‌ترین انسان را کسی می‌ داند که برای عیال خدا خدمت کند، عنوان داشت: مردم عائله و جیره‌ خواران خداوند هستند، محبوب‌ ترین مخلوقات نزد خدا کسی است که سودش به عائله خدا برسد و خانواده مؤمنی را خوشحال سازد.

حجت الاسلام جلالی نژاد در ادامه با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بیان کرد: با برقراری رابطه با حجت الاسلام رشتیانی، مشاور فرهنگی بانک مهر اقتصاد در کرمانشاه و همکاری ایشان تصمیم گرفته شده است که کمک های مردمی بدون واسطه به دست مردم کرمانشاه رسانده شود.

گفتنی است، آحاد مردم لرستان و دیگر شهرها می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 6037691595677881 واریز کرده و در خدمت رسانی به زلزله زدگان این استان سهیم باشند./9459/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات