۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۳۸۴۹۳
مدیرکل اوقاف لرستان:

همایش وقف و حوزه علمیه لرستان برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان از برگزاری همایش مشترک وقف و حوزه علمیه در استان خبر داد و گفت: این همایش با همکاری حوزه علمیه و اوقاف استان در راستای تبیین فرهنگ وقف برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به آغاز هفته وقف بیان داشت: این ایام فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف های جدید است.

وی با اشاره به نقش مبلغان و تبلیغ در عرصه احیای فرهنگ وقف و هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه عنوان داشت: برگزاری همایش وقف و حوزه فرصتی برای روشنگری و بیان نیازهای جامعه برای احیای وقف های جدید است.

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت بیان آثار و برکات وقف در جامعه امروز و آخرت اظهار داشت: وقف چشمه همیشه جاری است و با تبیین این مهم می توان گام های مؤثری برای رشد و پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف برداشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های تبلیغی مبلغان در بقاع متبرکه ترویج و تبیین فرهنگ وقف است، یادآور شد: تبلیغ در عرصه وقف با توجه به نیاز جامعه و آثار و برکات آن باید در اولویت برنامه های تبلیغی همه مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام خاکباز بر ضرورت احیای موقوفات و سنت حسنه وقف تأکید کرد و ادامه داد: با ایجاد وقف های جدید می توان بسیاری از مشکلات مردم در حوزه های مختلف را برطرف ساخت.

وی  با اشاره به اینکه بیشترین نیت واقفان به سمت مراسم عزاداری است، اظهار داشت: با هدایت نیت واقفان به سمت حوزه علمیه، برنامه های قرآنی و فرهنگی اجتماعی می توان مشکلات این حوزه ها را نیز برطرف ساخت.

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه به برگزاری برنامه های هفته وقف اشاره و بیان داشت: از دیگر برنامه های اجرایی در هفته وقف غبارروبی گلزار شهدا، محافل انس با قرآن، وقف و حوزه های علمیه و وقف و رسانه از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: همایش وقف و اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بزرگداشت و معرفی عالمان و واقفان خیراندیش و برگزاری نشست تخصصی وقف از دیگر برنامه های هفته وقف است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات