۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۳۸۴۸۱
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه:

افتتاح حجره شهید گامی در تقویت روحیه شهادت طلبی در میان طلاب است

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با تأکید برتداوم روحیه شهادت طلبی در میان جوانان، گفت: خانه شهید با هدف انس بیشتر طلاب با شهدا و تقویت روحیه شهادت طلبی در این مدرسه علمیه افتتاح شد.
حجره شهید/ حوزه علمیه امام خامنه ای حجره شهید/ حوزه علمیه امام خامنه ای

حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در حاشیه افتتاح حجره شهید در مدرسه علمیه امام خامنه ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه حجره شهید فرصتی معنوی برای طلاب جهت انس بیشتر با شهدا فراهم خواهد کرد، اظهار داشت: افتتاح حجره شهید با هدف همراهی بیشتر طلاب با منش شهدا انجام گرفت.

وی با تأکید بر تداوم راه و مسیر شهدا و پایداری در مسیر حق و ولایت، گفت: شهدا حقی بزرگ بر گردن ما دارند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تبعیت از مسیر شهدا کمترین مسؤولیت ما در قبال این بزرگواران است.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای روحانی در این مدرسه علمیه نیز با هدف انس بیشتر طلاب با منش شهدا برگزار شد، تصریح کرد: شهدای روحانی در طول دفاع مقدس حضوری ارزشمند داشتند که نیازمند شناساندن این شهدا به مردم هستیم.

وی با اشاره به مقام والای شهید و شهادت، خاطرنشان کرد: درک مقام شهید امری دشورا است، در روایات دینی به عظمت و جایگاه والای شهید بسیار اشاره شده است، بنابراین منزلت شهید وتداوم راه شهید باید مورد توجه همگان باشد.

حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه حجره شهید با توجه به فضای معنوی خود انگیزشی بیشتر را در طلاب برای شناخت منش شهدا و تبعیت از مرام شهدا فراهم خواهد کرد، ادامه داد: دشمن به دنبال تضعیف روحیه شهادت در میان جوانان است که باید با این طرح دشمن مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر چه داریم به برکت شهدا و خون شهید است، اقتدار و قوت امروز خود را مدیون شهیدان هستیم و به طوری که امروز تبلیغ و ترویج دین در کنار تحصیل علوم دینی را مدیون مقام شهید هستیم.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر تداوم روحیه شهادت در میان نسل جوان، گفت: برخی از مراسمات معنوی از این پس در حجره شهید برگزار خواهد شد تا سبب تقویت روحیه معنوی طلاب شود./۸۵۴/ت302/ب1

ارسال نظرات