۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۳۸۴۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب پیشرفت جامعه می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب پیشرفت جامعه می شود، گفت: کتاب باید جزئی از زندگی مردم شده و مطالعه بخشی از امور روزانه آنها شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب پیشرفت جامعه می شود، گفت: کتاب باید جزئی از زندگی مردم شده و مطالعه بخشی از امور روزانه آنها شود.

 عوامل کاهش مطالعه و اصل بهره مندی از کتاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در رابطه با عوامل کاهش مطالعه و اصل بهره مندی از کتاب، اظهار داشت: امروزه بعضی از ابزار خودنمایی کرده و وقت زیادی را از افراد گرفته اند، موبایل و کامپیوتر در فضاهای فیزیکی چون محیط های دیجیتالی، عوامل سرگرمی مثل بازی ها و کارهای غیرمفید، سرگرمی های غیر مشروع یا به تعبیری گذراندن وقت به بطالت و بهره برداری اندک از آن، در منزل و سایر مکان ها در اختیار اکثریت مردم بوده و همراه آنان است.

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: امروزه افراد جامعه به دلیل وجود مشغله های فکری و مشکلات اجتماعی به اجبار باید وقت بسیاری را برای کسب درآمد بگذارند و این امر سبب می شود که فرصت کافی برای مطالعه وجود نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: اعتیاد، ناهنجاری های اخلاقی و فسادهای اجتماعی گرایش  به سوی کارهای مفید به خصوص مطالعه را کم کرده اند.

انگیزه های مطالعه در جامعه امروز کمرنگ شده است

حجت الاسلام قربانپور با بیان این که انگیزه های مطالعه در جامعه امروز کمرنگ شده است، گفت: مشکلات چاپ، گرانی کتاب ها، نوع صحافی ها و مطالب موجود ممکن است سبب وازدگی مردم نسبت به کتاب شده و سرانه مطالعه را پایین بیاورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جامعه از ابتدا با فرهنگ کتابخوانی و اختصاص بخشی از ساعات روز به مطالعه، رشد نکرده است و باید برای این امر همانند سایر کشورها برنامه ریزی صورت بگیرد.

حجت الاسلام قربانپور پیشنهاد داد: برگزاری مسابقات برای خانواده ها و اقدامات ورزشی در جهت افزایش سرانه مطالعه کتاب می تواند در سوق دادن افکار عمومی به این فرهنگ موثر واقع شود.

زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش فرهنگ کتابخوانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در رابطه با زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش فرهنگ کتابخوانی، بیان کرد: دولت باید فضای فیزیکی لازم برای مطالعه را فراهم کرده و تعداد کتاب های ثابت و سیار موجود در شهرها و روستاها را افزایش دهد تا کتب در تمامی مناطق در دسترس عموم مردم باشند.

حجت الاسلام قربانپور در ادامه برای افزایش سرانه مطالعه کتاب در کشور راهکار ارائه داد و گفت: کتب گوناگون باید به صورت مستمر در خانواده ها، مدارس، تلویزیون و خبرگزاری ها مورد نقد قرار بگیرند، مردم به یکدیگر کتاب هدیه دهند و دستگاه های مختلف با برگزاری مسابقات کتابخوانی انگیزه مطالعه را افزایش دهند./842/ت302/ب1

ارسال نظرات