۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۱۲۶
مقدسی خبر داد؛

نشست مجمع نمایندگان و استاندار مرکزی با رییس قوه مقننه برگزار شد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست مجمع نمایندگان و استاندار استان مرکزی با رییس قوه مقننه برای طرح و بررسی مشکلات برگزار شد.
نشست نمایندگان مجلس و استاندار استان مرکزی با رییس قوه مقننه نشست نمایندگان مجلس و استاندار استان مرکزی با رییس قوه مقننه نشست نمایندگان مجلس و استاندار استان مرکزی با رییس قوه مقننه

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، گفت: جلسه مجمع نمایندگان و استاندار استان مرکزی با رییس قوه مقننه شامگاه گذشته برای ارائه نامه، برنامه ها و طرح مشکلات موجود در استان برگزار شد.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی میان مجمع نمایندگان استان مرکزی و استاندار با لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه مباحث ملی و دغدغه های منطقه ای مطرح شد و نامه مشترک نمایندگان و استاندار استان مرکزی که خطاب به رییس مجلس تنظیم شده بود شرح داده شد.

مقدسی ادامه داد: در این نامه مسائل عمومی از جمله راه مواصلاتی تهران به جنوب که از اکثر شهرهای استان مرکزی عبور می کند و توانایی ایجاد رشد و توسعه در استان را دارد مطرح شد.

وی ادامه داد: خط سریع السیر راه آهن قم-اراک، بحث خطوط راه آهن به سمت اصفهان، موضوع تکمیل بیمارستان ها و تخت های آن ها، راه های مواصلاتی تامین آب شرب برای شهرهای متعدد از جمله ساوه و اراک در آینده، پیش بینی خطوط انتقال، قرار گرفتن نام اراک در فهرست شهرهای دارای آلاینده ها برای بهره مندی از امکانات بیشتر و طرح موضوعات متعدد برای تامین منابع برای اجرای پروژه ها از موارد مطرح شده در نامه ذکر شده بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نامه به بحث صادرات، ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری های مشترک و تقویت آنان اشاره شد.

مقدسی با بیان اینکه دغدغه کارگران و فعالان اقتصادی در نامه مذکور مطرح شده است، گفت: در نامه ارائه شده به لاریجانی، دغدغه کارکنان آذرآب، هپکو، واگن پارس، ماشین سازی، آونگان و کمباین مطرح شد تا اقداماتی در جهت رفع مشکلات آنان صورت بگیرد.

وی افزود: رفع مشکلات بازنشستگان در حوزه فرهنگی، لشکری، کشوری و تامین اجتماعی نیز از مسائل مطرح شده در نامه مذکور بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که هزینه های جاری کشور روز به روز در حال افزایش است، گفت: طبق نامه ارائه شده، ساختار دولت باید  اصلاح شود تا با اتخاذ تصمیماتی انقلابی و ارزشمند به تقویت زیر ساخت ها بپردازیم.

مقدسی اظهار داشت: در نامه مذکور وزرا صرف نظر از تکلیف قانونی، موظف به ارائه گزارش کاملی از برنامه هایشان شدند و دغدغه مردم شهرستان های اراک، خنداب، کمیجان و شهرهای جاورسیان، میلاجرد، ساروق، داود آباد و کارچان در رابطه با راه های مواصلاتی و موضوعات درمانی مطرح شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام مطالب مطرح شده در نامه مذکور ضبط شده و به شکل صورت جلسه از سوی دکتر لاریجانی به وزرا و دستگاه های اجرایی ذیربط منتقل می شود.

مقدسی از سفر لاریجانی به استان مرکزی خبر داد و گفت: حضور یکی از سران سه قوه در استان مرکزی در راستای انتقال مشکلات، ظرفیت ها و پیشنهادات موثر است و حمایت های ایشان از نظرات نمایندگان و مردم و انعکاس آنان به دستگاه های اجرایی ذیربط سبب تاثیرگذاری در تنظیم بودجه استان خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: امیدواریم این نشست آثار خیر خود را در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای مردم استان مرکزی و حوزه های انتخابی اراک، خنداب و کمیجان داشته باشد./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات