۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۰۲۲

معرفی برترین های جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت

ششمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری با معرفی شعرای برتر به کار خود پایان داد.
جشنواره شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ششمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری امروز با اهداف گسترش و توسعه فرهنگ ولایی و شناخت ویژگی های شخصیتی، علمی و مذهبی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ومقام معظم رهبری در ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در ششمین جشنواره سراسری شعر یادمان ولایت به زبان ترکی آذری که در سالن آمفی تئاتر نهادکتابخانه های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد:  جشنواره یادمان ولایت در دو بخش اصلی با موضوع ولایت و رهبری و بخش جنبی نماز، ایثار، شهادت و امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

وی اظهار داشت: در مجموع 342 اثر از 157 شاعر از استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، البرز، همدان و تهران به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده بود که بر اساس نظر هیئت داوران در هر بخش رتبه های اول تا سوم انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی همواره در حال طراحی نقشه‌های شوم خود برای ضربه زدن به نهادهای امنیتی کشور و جایگاه ولایت‌‌فقیه در ایران هستند، یادآور شد: حمایت های مردم از ارزش‌های انقلاب و ولایت‌فقیه پس از سخنان ترامپ نشان داد مردم ایران اسلامی همیشه پشتیبان رهبر و نظام هستند.

حجت الاسلام کریمی قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به برکت وجود ولایت‌فقیه عنوان و تاکید کرد: قدرت و صلابت نظام به برکت نعمت ولی فقیه و رهبری و تدابیر و اندیشه‌های حکیمانه ایشان است که تاکنون در برابر دشمنان سر تعظیم فرود نیاورده و با اقتدار به مسیر پر عزت خود ادامه داده است.

وی در ادامه آذربایجان‌غربی را یک از استان‌های فعال و موفق شمال‌غرب کشور در زمینه برگزاری کنگره‌های ادبی اعلام و اظهار کرد: میزبانی سالانه جشنواره بین المللی شعر رضوی و همچنین برگزاری کنگره شعر عقیله‌العرب(ع) به زبان ترکی آذری در ارومیه از جمله مهم ترین برنامه های ادبی برگزار شده در سال جاری است.

در ادامه برنامه نفرات برگزیده در دوبخش اصلی( ولایت ورهبری) و بخش جنبی (ایثار وشهادت، دفاع مقدس نماز، امر به معروف ونهی ازمنکر) با حضور مسؤولان استانی معرفی و تجلیل شدند.

وحید طلعت از ارومیه و عارف ساسانی از مراغه به طور مشترک به عنوان نفر اول، جمشید زرین از میاندوآب و مهناز ثامنی از تهران به طور مشترک به عنوان نفر دوم و ناصر دوستی و فرزانه نادی هر دو اهل زنجان به طور مشترک به عنوان نفر سوم بخش اصلی معرفی شدند.

در بخش جنبی غلام‌رضا دانش‌افروز از ارومیه و جعفر قاسمی از سلماس به عنوان نفرات اول و دوم این دوره از جشنواره برگزیده شدند و نیز از بهرام اسدی اهل ارومیه به نمایندگی از هیئت داوران، یونس نصیرزاده از ارومیه به عنوان شاعر پیشکسوت و حجت اصغری کارمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به دلیل تلاش در ترویج فرهنگ نماز به با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد./936/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات