۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۵۳۷۹۰۱
از سوی مدیرکل اوقاف خراسان اعلام شد؛

برنامه های گرامیداشت دهه وقف در استان خراسان رضوی

حجت الاسلام احمد زاده گفت: برگزاری ۵۲ نشست علمی صنفی در شهرستان های استان خراسان رضوی از برنامه های این دهه در استان خراسان رضوی است.
حجت الاسلام احمد زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی ظهر دوشنبه در نشست خبری معرفی برنامه های این اداره کل در دهه وقف، اظهار کرد: دهه وقف همه ساله این سنت حسنه ای را که از پیامبر اکرم(ص) به ما رسیده است را بازخوانی می کند و خدمات وقف در جامعه را مورد بررسی قرار می دهد که از 25 آبان تا 4 آذر در تقویم ها ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی افزود: شعار این دهه، «همه واقف باشیم» نامگذاری شده است و برای روزهای این دهه نیز به ترتیب عناوین «وقف، رسانه و بسیج مردمی»، «وقف، سنت نبوی و سیره اهلبیت(ع)»، «وقف، ترویج فرهنگ قرآنی»، «وقف، بقاع متبرکه و زیارت»، «وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی»، «وقف، علم و فناوری»، «وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «وقف، علما و حوزه های علمیه»، «وقف، محیط زیست و سلامت» و «وقف، اجرای امینانه نیات واقفین» انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این عناوین با توجه به گستره دامنه وقف و ارتباطی که این مسأله با حوزه های مختلف داشته انتخاب شده و متناسب با آن ها برنامه هایی پیش بینی شده است که برخی از آن ها برنامه های شاخص هستند مانند «ششمین همایش وقف و رسانه» که روز چهارم آذرماه از ساعت 12 با حضور اصحاب رسانه با هدف تجلیل از خبرنگارانی که در حوزه وقف تلاش کردند، در تالار نور اداره کل اوقاف برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدزاده گفت: برگزاری 52 نشست علمی صنفی در شهرستان های استان خراسان رضوی از برنامه های این دهه است و ما با همکاری اصناف مختلف، روحانیان، بازاریان و دانشگاهیان آن را برگزار می کنیم. برپایی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در سراسر استان از دیگر برنامه هاست که در این ایستگاه ها روحانیان آگاه به مسائل قانونی و شرعی وقف جهت ارائه مشاوره رایگان به مراجعان حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همایش «یاوران وقف» در دو سطح شهری و استانی، افزود: این همایش با هدف تجلیل از اصحاب وقف و بقاع متبرکه که طی یک سال گذشته خدماتی را در این حوزه ارائه داده اند برگزار می شود. این همایش دوم آذرماه همزمان با نماز ظهر و عصر در محل تالار نور برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: سال گذشته در استان خراسان رضوی 325 وقف جدید توسط خیران و واقفان ثبت شد و از ابتدای سال جدید نیز 165 وقف جدید به ثبت رسیده است. سال گذشته در دهه وقف 28 وقف جدید در همین ایام به ارزش تقریبی 16 میلیارد ریال ایجاد شد. لازم به ذکر است برای راهنمایی ثبت وقف دفاتر مشاوره ای در تمام شهرستان هایی که دفاتر اوقاف در آن حضور دارند، راه اندازی شده است./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات