۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۳۷۷۶۴
رسانه های امروز در یک نگاه؛

همه پرسی بی کرسی!

پشیمانی بارزانی، پيام هاي راهپيمايي اربعين، انتقام کور از روشنگری‌های کیهان، این بار کج به منزل رسید! کاسبان اروپایی، روشنفكران جا مانده از مردم بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پيام هاي راهپيمايي اربعين، انتقام کور از روشنگری‌های کیهان، این بار کج به منزل رسید! کاسبان اروپایی، پشیمانی بارزانی، روشنفكران جا مانده از مردم  بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است که به مسائلی از جمله استقلال کردستان و شکست بارزانی اشاره داشتند.

با توجه به اینکه حدود ۵۰ روز از همه پرسی اقلیم کردستان می گذرد ولی هیچ اقدام و تحولی از سوی کردستان عراق دیده نشد و حتی برخی از متحدان خود را از دست داد و این نشانگر شکست مسعود بارزانی در تحولات کردستان است که باید امروز منتظر بود تا مذاکراتی با دولت مرکزی در بغداد انجام دهد و مواضع خود را مشخص کند.

بعد از دو روز توقیف روزنامه کیهان مدیر مسؤول این روزنامه معتقد است که در مورد چرایی توقیف روزنامه هیچ توضیح و سندی ندارند و علت اصلی آن را انتقام دولت از روشنگری های این روزنامه بیان داشته است.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگری از جمله پیام های راهپیمایی اربعین اشاره داشتند که در ادامه آنها را با هم می خوانیم.

پيام هاي راهپيمايي اربعين

روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت: راهپيمايي بي نظير و حيرت انگيز اربعين، که هر سال عظمت و شکوه بيشتري مي يابد و بازتاب عميق ترين ارزش ها وعواطف و احساسات ديني و معنوي انسان هاست و اکنون با فرا رفتن از مرز بيست ميليون نفر، تبديل به عظيم ترين اجتماع تاريخ بشر شده ، بدون ترديد، زمينه ساز تحولاتي عظيم تر، در سطح جهان است.

ادامه مطلب...

انتقام کور از روشنگری‌های کیهان

روزنامه کیهان که با تیتر دوشنبه و سه‌شنبه هفته گذشته خود از مردم مظلوم یمن در برابر متجاوزان سعودی و اماراتی حمایت کرده بود، دو روز توقیف شد.

ادامه مطلب...

این بار کج به منزل رسید!

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت: آقایان درباره چرایی توقیف کیهان هیچ توضیحی نداده و نمی‌دهند و بر این باوریم که حق دارند! چون کمترین توضیح مستند و قابل پذیرشی در چنته ندارند. اگر غیر از این است بسم‌الله! کیهان توضیح آنان را بی‌کم و کاست منتشر می‌کند تا به قول خواجه شیراز «معلوم شود که در چه کارند همه»!

ادامه مطلب...

کاسبان اروپایی

روزنامه صبح نو نوشت: نشستی که به بهانه مبادلات تجاری در زمینه‌های کشاورزی و لبنیات، زمزمه راه اندازی دفتر اتحادیه اروپا در تهران را مطرح می‌کند آن هم نه به صورت درخواست محترمانه بلکه به سبک غربی‌ها، متکبرانه و طلبکارانه!

ادامه مطلب...

پشیمانی بارزانی

روزنامه صبح نو در سرمقاله امروز خود نوشت: همه پرسی غیر قانونی اقلیم کردستان عراق که با لجاجت مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان برگزار شد، می‌رفت تا فتنه جدیدی در منطقه شکل دهد اما با هوشیاری و انسجام دولت مرکزی بغداد و کشورهای مخالف همه‌پرسی، شاهد، ابطال همه پرسی و حتی کناره‌گیری بارزانی از رهبری منطقه اقلیم بودیم.

ادامه مطلب...

روشنفكران جا مانده

روزنامه جوان نوشت: شبهات و سؤالات و ايراد و اشكالاتي را كه به پياده‌روي اربعين يا كل مراسم عزاداري ايام محرم و صفر وارد مي‌شود، مي‌توان پاسخ داد و...

ادامه مطلب...

نان دام و داغ کباب!

روزنامه جوان در یادداشتی نوشت: نان‌هایی که این روزها در خبازی‌ها می‌پزند بیش از ۳۰ درصد آن از گندم دامی و خاک درست شده است و کباب‌های ارزانی که به مردم می‌فروشند، اصلاً گوشت یا حتی دنبه نیست!

ادامه مطلب...

با توجه به گذشت اربعین حسینی می توان گفت که این اجتماع عظیم پیامدهای زیادی در پی داشت که از سانسورهای خبری شدیدی که رسانه های غربی انجام می دهند مشخص است که از این راهپیمایی میلیونی به شدت احساس خطر می کنند./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

 
ارسال نظرات