۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۵۳۷۶۸۰
امام جمعه بندرعباس تاکید کرد؛

آشنایی عموم با قانون و اصل قانون مداری؛ رسالت مهم شورای فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، قانون مداری را تنها راه نجات جامعه دانست و گفت: یکی از مشکلات و آسیب های جامعه عدم آشنایی عموم مردم با قانون و اصل قانون مداری است و شورای فرهنگ عمومی باید در این راستا ورود جدی داشته باشد.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی هرمزگان که با دستور کار اجرایی کردن طرح ملکوت( طرح ارائه شده از دفتر آیت الله جوادی آملی) برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت این طرح گفت: آیت الله آملی شخصیت جامع و کم نظیری  بوده و دارای تالیفات فراوان و تفاسیر مختلف است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تخصصی بودن تفاسیر ایشان، لازم است شاگردان وی نسبت به قابل فهم کردن این مفاهیم برای عموم مردم اقدام کنند.

وی افزود: آثار آیت الله جوادی آملی همانند شمش های باارزشی است که می بایست تبدیل به انگشترها و گلوبندهای مختلف برای استفاده عموم شود تا جامعه از آثار ایشان بهره لازم را برند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان در خصوص اجرایی شدن طرح ملکوت اظهار داشت: آنچه ضروری است در اختیار عموم جامعه قرار گیرد باید از طریق صداوسیما اقدام و به مردم معرفی شود، صدا وسیما موظف است اهتمام ویژه ای نسبت به مسائل و تبلیغ مسائل حوزه دین داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه به مسأله قانون مداری اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات و آسیب های جامعه عدم آشنایی عموم مردم با قانون و اصل قانون مداری است و شورای فرهنگ عمومی باید در این راستا ورود جدی داشته باشد.

آیت الله نعیم آبادی، قانون مداری را تنها راه نجات جامعه دانست و افزود: فرآیند وضع قانون در اجرای صحیح آن نیازمند بازنگری و نظارت بیشتر است و شورای فرهنگ عمومی نیز باید در این خصوص ورود جدی داشته باشد.

سپس نماینده دفتر آیت الله جوادی آملی به تشریح طرح ملکوت پرداخت و گفت: طرح ملکوت در واقع پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری است که مراجع در حوزه فرهنگ به کمک دولت بیایند./۸۵۱/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات