۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۳۷۱۱۱
کارشناس مسائل غرب آسیا:

ایجاد ناامنی در لبنان ترکش آخر مخالفان مقاومت است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شکست آمریکا و نوکرانش از محور مقاومت، گفت: چنین شکست هایی، نگرانی شدیدی را برای دشمنان اسلام ایجاد کرد و در این باره آخرین ترکش‌‌شان را که بر هم زدن امنیت لبنان است، رو کردند.
محور مقاومت

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اتمام کار داعش در عراق و سوریه و اعلام پیروزی محور مقاومت در آینده نزدیک، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی به همراه آمریکا و صهیونیست ها توطئه تجزیه عراق را برای ناامن کردن منطقه پیاده سازی کردند اما با مدیریت سیاسی ایران و مستشاران ایرانی خنثی و بار دیگر محور مقاومت پیروز شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا و دست نشاندگانش در منطقه شکست های نظامی و سیاسی را متقبل شده اند، افزود: چنین شکست هایی، نگرانی شدیدی را برای دشمنان اسلام ایجاد کرد و در این باره آخرین ترکش‌شان را که بر هم زدن امنیت لبنان است، رو کردند.

سعیداوی بیان داشت: تصور آمریکا و نوکرانش بر آن است که با وجود دست نشانده شان «سعد الحریری» می توانند از آن به عنوان برگ بازی برای بر هم زدن امنیت لبنان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه الحریری سرباز حلقه به گوش آمریکایی ها، صهیونیست ها و سعودی ها است، تصریح کرد: امنیت و آرامش کامل و نشانه های سازندگی و پیشرفت را هم اکنون در لبنان مشاهده می کنیم؛ از این رو استعفای الحریری در چنین بازه زمانی حساس و مهم هیچگونه توجیهی ندارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان داشت: استعفای الحریری در عربستان سعودی گویای عدم موفقیت در انجام بسیاری از مأموریت های محوله از سوی آل سعود است و عربستان وی را عامل چنین ناکامی هایی برشمرد.

سعیداوی با بیان اینکه ایران هیچگونه دخالتی در اوضاع داخلی لبنان ندارد، گفت: موضع گیری های سعد الحریری علیه ایران دال بر بی بصیرتی و بی وفایی است و حتی بر سر ملت لبنان با آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها معامله کرد و کاستی های موجود کشورش را عوض پیدا کردن مقصر اصلی، متوجه جمهوری اسلامی ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وقوع جنگ در منطقه را پس از استعفای الحریری بعید ندانست و افزود: حزب الله امروزه به مراتب از سال های گذشته قوی تر شده است و در سوریه نیز همچون لبنان حضوری فعال داشته و محبوبیت دو برابری پیدا کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه پیوند نیروهای مردمی سوری و لبنانی نویدبخش یک مجموعه نظامی و حزب بسیار قوی است، تصریح کرد: دشمن تحمل حزب الله قوی را ندارد؛ بنابراین از ابزارهای مختلف خود استفاده می کند هر چند که در این باره باید نگران تبلیغات مسموم دشمن بود که انسان های ناآگاه و بی اطلاع را به سمت خود می کشاند تا افرادی را در رده ها و از اقشار مختلف به ویژه لیبرال ها علیه حزب الله بشوراند./9456/۳۰۲/ح

ارسال نظرات