۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۳۶۹۵۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

اربعین، رزمایش و قدرت نمایی اسلام در مقابل دشمنان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن توان مقابله با اربعین حسینی را ندارند، گفت: اربعین بعد نظامی و سیاسی داشته و جهان گشایی می‌کند؛ برهمین اساس دشمن می‌داند که اگر یک موشک بزند صد موشک می‌خورد.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در موکب خدام الحسین(ع) واقع در عمود 1120 مسیر نجف تا کربلا گفت: مبارزه با ظالم و کمک به مظلوم یکی از عوامل مقدمه ساز در تعجیل امر فرج است.

وی افزود: یک مسأله مهم در زیارت اربعین این است که ما بدانیم هدف از زیارت اربعین چیست؟ به دلایل بسیاری یکی از مهم‌ترین اهداف زیارت یاری رساندن به امام معصوم است، زائر در زیارت اربعین به امام حسین(ع) چنین بیان می‌کند که من آمده‌ام تا شما را یاری دهم؛ اوج سخن در زیارتنامه اربعین همین مسأله است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند: هدف حج این است که مردم بروند طواف به جای آورند و بیایند نصرتشان را به ما عرضه کنند اگر بعد از حج نیایند کمکشان را به ما عرضه کنند آن حج به جای آورده شده بیهوده بوده و با حج دوران جاهلیت تفاوتی نخواهد داشت.

استاد دانشگاه یاری امام معصوم(ع) را اعلام آمادگی برای ریشه کن کردن ظلم ظالم دانست و اظهار داشت: ما در دعای عهد به امام زمان(عج) می‌گوییم که اگر ما در دوران ظهور از دنیا رفته بودیم مرا از قبر بیرون بیاورید تا شما را یاری دهم؛ انسان مومن شمشیرش برای یاری رساندن به امام معصوم(ع) در هر حال و شرایطی آماده است، بنابراین مهمترین فلسفه زیارت یاری رساندن به معصوم است.

وی ادامه داد: زیارت در دل زائر ایجاد تقوا و محبت می‌کند و همه آنها به عنوان مقدمه‌ بوده تا در عرصه جهاد و مبارزه با ظالم تجلی یابد. اینکه گفته می‌شود مبارزه با ظلم مقدمه ساز ظهور حضرت به شمار می‌رود یک امر بدیهی و آشکار است، ظلم در هنگام ظهور بسیار افزایش می‌یابند اما در مقابل این افزایش عده‌ای هم زمینه‌ها و مقدمات ظهور را فراهم می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه بخشی از مقدمات ظهور با عوامل طبیعی آشکار می‌شود، گفت: طبیعی بودن مقدمات ظهور می‌طلبد که لشکری قبل از ظهور ایجاد شده باشد که حضرت بتوانند با ظالمان مبارزه کرده و از مظلومان دفاع کنند بنابراین امام زمان(ع) نیاز به لشکری بین المللی دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر ما می‌خواستیم ده سال پیش درباره لشکر فرا ملیتی سخن به میان بیاوریم نمی‌دانستیم برای این کلام چه مثالی باید بزنیم اطلاعی از این نداشتیم که روزی سوریه به هم می‌ریزد و ده‌ها ملیت در آن کشور با شعار «یا ابن الحسن(عج)» به مبارزه با ظالمان می‌پردازند، البته این سخن به این معنا نیست که همه مقدمات ظهور مهیا شده باشد، برخی ناراحت می‌شوند ما مقدمات ظهور را بیان می‌کنیم بنده به آنها می‌گویم ناراحت نباشید شاید زمان ظهور سال‌ها طول بکشد.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: زمانی که ما می‌گوییم ظهور از حجاز رخ می‌دهد بیانگر آن است که اوضاع حجاز باید متزلزل شده باشد که این امر محقق شود اگر آنجا یک حکومت عادل، مقاوم و مستحکم حاکم باشد مشکلی وجود نخواهد داشت که حضرت از آنجا ظهور کنند و بخواهند وضع آنجا را تغییر دهند، در حال حاضر وضعیت عربستان بسیار متزلزل است.

وی افزود: بخشی از یاران امام زمان(عج) را مردم یمن تشکیل می‌دهند بنابراین قبل از ظهور حضرت حجت(عج) باید در کشور یمن خیزشی اتفاق افتاده باشد، اینطور نیست که یک شبه مردم یمن صدای حضرت را بشنوند و به ندای ایشان لبیک بگویند بر همین اساس کسانی که ظهور را بدون مقدمات طبیعی تصور می‌کنند نگاهی جاهلانه و غیر عالمانه به مسأله ظهور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه برخی می‌گویند دشمن را به اربعین حساس نکنید خطر آفرین است، اظهار داشت: در پاسخ به چنین افرادی باید بگوییم بله دشمن نسبت به اربعین حساس است چرا که اگر قدرتش را داشت تک تک زائران را به شهادت می‌رساند و اربعین را نابود می‌کرد اما قدرت ما در مقابل او بیشتر است؛ زیرا دشمن می‌داند که اگر یک موشک بزند صد موشک می‌خورد بنابراین دشمن می‌داند که اربعین بعد نظامی و سیاسی داشته و جهان گشایی می‌کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات