۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۳۶۶۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتصاد کشور باید متکی به تولیدات داخلی باشد/ مسؤولان به اقتصاد مقاومتی توجه کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با بیان این که اقتصاد کشور باید متکی به تولیدات داخلی باشد، گفت: مسؤولان کشور می‌توانند شهروندان نورآور را شناسایی کرده و در اجرای طرح‌هایشان به آنها کمک کنند.
محمد سلیمی

حجت الاسلام والمسلمین محمد‌ سلیمی، مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز گلایه از اظهارنظر برخی شخصیت‌های غیرمتخصص در زمینه اقتصاد مقاومتی، گفت: کسی که می‌خواهد درباره اقتصاد مقاومتی اظهارنظر کند، باید اقتصاددان و آشنا به مبانی و اصول اقتصاد مقاومتی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: اقتصاد کشور باید متکی به تولیدات داخلی باشد؛ مسؤولان کشور می‌توانند شهروندان نورآور را شناسایی کرده و در اجرای طرح‌هایشان به آنها کمک کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت:‌ هر چند دولت موظف است شرایط حداقلی مورد نیاز تولید‌کنندگان را فراهم کند، اما در حالت کلی اجرای اقتصاد مقاومتی نیاز به امکانات ویژه و کلانی ندارد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که تولیدکنندگانی که دستگاه‌ها و ابزارآلات فرسوده‌ای دارند، نخواهند توانست با محصولات با کیفیت خارجی رقابت کنند.

مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات عنوان کرد: بار‌ها شاهد بوده‌ایم که یک روستایی با کمترین امکانات، طرحی را پایه‌ریزی کرده و توانسته است کمک قابل توجهی در اشتغال‌زایی کند.

وی با بیان این که اعضای هر خانواده‌ای در کیفیت اجرای مقاومتی باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند، اظهار داشت: مرد خانه باید ببیند همسرش با چه برنامه و چه شیوه‌ای می‌تواند اقتصاد خانواده را از تهیه محصولات خارجی بی‌نیاز کند.

استاد مرکز علوم تخصصی فقه و قضای حوزه علمیه افزود: خانواده‌ها باید به فرزندانشان بیاموزند تا از خرید کالای غیرضروری خودداری کنند تا وابستگی کشور به دیگر کشور‌ها کاهش یابد.

وی ابراز داشت: مسؤولی که خود به اقتصاد مقاومتی توجهی نمی‌کند، چطور می‌تواند از دیگر شهروندان انتظار داشته باشد که به سخنانش در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی توجه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی تصریح کرد: صدا و سیما نام رسانه ملی را به یدک می‌کشد ولی مدام تبلیغ می‌کند تا مردم را به سوی فرهنگ مصرف‌گرایی سوق دهد، مصرف زیاد یعنی ایجاد وابستگی به بیگانگان. اقتصاد مقاومتی یعنی این که هر شخصی حقیقی یا حقوقی سهم خود را در اجرای اقتصاد انجام دهد./878/302/ح

ارسال نظرات