۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۳۶۰۵۴
امام جمعه اردبیل:

نخستین مطالبه از استاندار جدید اردبیل حفظ استقلال است

امام جمعه اردبیل نخستین مطالبه از استاندار جدید اردبیل را حفظ استقلال دانست و گفت: رسیدگی به واحد های صنعتی، اهتمام به امور فرهنگی و ایجاد فضای سالم تربیتی برای مدیریت استان بسیار مهم است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در جلسه معارفه استاندار جدید و تکریم استاندار سابق، خاطرنشان کرد: اولین مطالبه ما از استاندار جدید حفظ استقلال است.

وی افزود: وی در انتصاب به این سمت خطیر مدیون هیچ کس نیست، بلکه مدیون ملت و خون مقدس شهداء هست به همین جهت نباید جز مصالح استان و کشور و نظام اسلامی را ملاحظه کند و نباید به کسی باج دهد.

آیت الله عاملی، تصریح کرد: رمز موفقیت استاندار جدید در جذب سرمایه های داخلی و خارجی خواهد بود و این از مولفه های اصلی ارزیابی عملکرد وی در آینده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: راه آهن از مطالبات اصلی استان ماست و دولت محترم در این خصوص استانهای کشور را با نگاه مساوی مورد عنایت قرار نداده است و این خود از عوامل باورسوزی وازدست دادن سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: در خصوص منطقه آزاد که برای توسعه استان امری بسیار خطیر است احتیاج به لابی گری های فراوان توسط نمایندگان محترم و استاندار جدید داریم و با کمال تاسف همیشه در آستانه رای گیری جمع زیادی از مطبوعات با مقالات ویرانگر این موضوع را مورد هجمه قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: سخن ما در این باب این است که اگر منطقه آزاد برای استانهای مرزی بد است پس برای همه استانها بد باشد و اگر مفید است پس تبعیض روا نیست و بدترین گره های ذهنی را درست می کند.

آیت الله عاملی، ادامه داد: صیانت از حق مسلم استان از رود ارس و قزل اوزن برای استان بسیار حیاتی است و اگر برای استان آذربایجان شرقی اجازه احداث سد شهریار در قزل اوزن را داده اند نظیر این امتیاز را از استان ما دریغ ننمایند، چگونه است که رودخانه های دائم جاری درگیلان مهار نمی شود و به جای آن آب تولید منطقه خلخال به آن عزیزان داده می شود.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان مساله بندر خشک است که در خصوص اصلاندوز در موسم انتخابات مطرح شد و تبلیغات عظیمی بر روی آن صورت گرفت هم استانی ها با حساسیت تمام پیگیر این موضوع هستند و اگر این موضوع محقق نشود در باورسوزی بسیار مخرب است.

وی ادامه داد: رسیدگی به واحد های صنعتی تعطیل شده و احیاء آنها و اهتمام به امور فرهنگی وایجادفضای سالم تربیتی و استفاده از تمام فرصت های مادی و معنوی استان و مخصوصا استفاده از عنصر زمان برای مدیریت استان بسیار مهم است.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: قابلیت گردشگری و جذب گردشگر در استان اردبیل قطعا در دنیا بی نظیر است. در این خصوص استان ما در حسرت مدیریت علمی و فنی و به روز و جامع است چنین مدیریتی قطعا مولد ثروت استثنایی خواهد بود و جا دارد که استاندار جدید از این فرصت استثنایی به نحو شایسته استفاده کند.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که آقای استاندار باید از نیروهای اصلاح طلب استفاده کنند، از ایشان می خواهیم در این خصوص از لحاظ توانمندی و شایستگی اغماض نکنند و فرمایش امام صادق(ع) را مد نظر داشته باشند که فرمود "برای من مساوی است که به ناشی اعتماد کنم یا به خائن."

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از بیانات خود وزیر کشور را مخاطب قرار داده و اظهار داشت: چهار بخش استان ما از رشد وسیع و قابل توجه برخوردار است و شایسته است با عنایت ویژه حضرت عالی به شهرستان تبدیل شوند و این چهار بخش عبارتند از: هشتجین، اصلاندوز، انگوت و جعفر آباد.

آیت الله عاملی با تقدیر و تشکر از فعالیت 4 ساله دکتر خدابخش در استان اردبیل از تمام مدیران و فعالان سیاسی استان خواست نهایت همکاری را با استاندار جدید که از مدیران  زبده کشور است داشته باشند.

گفتنی است؛ اکبر بهنام جو از سوی دولت دوازدهم به عنوان استاندار جدید استان اردبیل انتخاب و دکتر مجید خدابخش، استاندار سابق استان اردبیل به عنوان استاندار جدید استان آذربایجان شرقی معرفی شد./937/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات