۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۳۵۳۱۹
اربعین؛

اربعین تجلی قدرت مکتب اهل بیت و اقتدار شیعیان است

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر بروجرد با بیان اینکه اربعین حسینی کنگره ای عظیم است که اقتدار جهان اسلام را به رخ جهانیان می کشد، گفت حضور گسترده مسلمانان به ویژه شیعیان در مراسم پیاده روی اربعین تجلی قدرت مکتب اهل بیت(ع) و اقتدار شیعه است.
حرکت کاروان پیاده روی اربعین حسینی در دومین روز حرکت

حجت الاسلام محمد محمد گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بررسی جایگاه تاریخی اربعین بیان داشت: بر اساس تاریخ نخستین زائر امام حسین(ع) جابر بن انصاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه خلفای عباسی شیعیان را می کشتند و دست و پای آنان را قطع می کردند تا به زیارت امام حسین(ع) نروند، افزود: شیعیان و شاگردان امام صادق(ع) علی رغم این شکنجه خلفای عباسی خود را موظف می دانستند به زیارت بروند.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) بروجرد عنوان داشت:در دوران صدام نیز با وجود سختگیری ها شیعیان و زایران حسینی شبانه از نخلستان ها و راه فرعی عبور می کردند تا زیارت امام حسین(ع را به جای بیاورند.

زیارت امام حسین دارای دو بعد فردی و اجتماعی است

حجت الاسلام گودرزی با بیان اینکه بعد فردی موجب نورانیت باطن می شود، ادامه داد: در بعد اجتماعی نیز شرکت در پیاده روی اربعین آثار و برکات فراوانی در پی دارد و موجب تقویت معنویت و حفظ و ارتقا وحدت می شود.

وی با اشاره به پاداش دنیوی و اخروی اربعین حسینی و زیارت امام حسین(ع) اظهار داشت:هر کسی یک قدم در راه زیارت امام حسین(ع) بردارد زیارت مقبول حج برای او نوشته می شود، حضور در مراسم پیاده روی اربعین مبارزه علنی با جبهه کفر و نفاق است.

حجت الاسلام گودرزی با بیان اینکه همه ما سرباز امام حسین(ع) هستیم و همچون ایشان با ظلم و ظالم مبارزه می کنیم، خاطرنشان کرد: به برکت اربعین داعش شکست خورد، قدرت مکتب اهل بیت(ع) مکتب تشیع را به جهانیان معرفی کرد و تاریخ ساز است./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات