۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۳۳۵۲۸

شیوه اجرای امتحانات شفاهی براساس آیین نامه جدید

بر اساس تغییرات جدید صورت گرفته، نمره امتحانات شفاهی پایه هفتم جایگزین امتحان شفاهی پایه هشتم و نمره امتحانات شفاهی پایه نهم جایگزین امتحانات شفاهی پایه دهم شد.
امتحان شفاهی امتحان شفاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آیین نامه جدید امتحانات شفاهی شورای عالی حوزه علمیه مصوب 10 خرداد96  امتحان شفاهی پایه هفتم و نهم حذف و مقطع سطح دو از پایه نهم به پایه هشت با تنها امتحان کتاب رسائل منتقل شده است و پایه دهم نیز همانند گذشته برجای خود باقی است.

بنابر آیین نامه جدید طلابی که هر دو درس  شفاهی پایه 7 را امتحان داده اند با پایه 8 تطبیق خورده و دیگر لازم نیست در امتحان شفاهی پایه هشتم شرکت کنند.

همچنین طلابی که امتحان شفاهی اصول پایه هفتم را قبول شده اند نباید در امتحان اصول پایه هشتم شرکت کنند اما طلابی که فقه پایه هفتم را قبول شده اند باید در امتحان اصول پایه هشتم شرکت کنند.

طلابی که امتحان شفاهی پایه 9 را با موفقیت گذرانده  دیگر نباید در امتحانات شفاهی پایه دهم شرکت کنند. طلابی که فقط در یک امتحان شفاهی پایه نهم قبول شده اند بایستی درس دیگر را با محدوده امتحانی پایه دهم امتحان دهند.

لازم به ذکر است، طلابی که در امتحانات شفاهی پایه دهم شرکت کرده اند همان نمره پایه دهم ثبت می شود و جهت امتحان شفاهی در پایه هایی که حذف شده است ثبت نامی صورت نخواهد گرفت.

شرایط پذیرش امتحان شفاهی پایه های 3،6،8 و10 قبولی در امتحان کتبی دروس اصلی و پیش نیاز آن و ثبت نمره در ارزیابی، گذشت فاصله قانونی در صورت تجدیدی نمره بين 8 تا 12 به ازاء هر درس حداقل یک ماه و دو درس دو ماه و در صورت مردودی نمره كمتر از 8 به ازاء هر درس حداقل دو ماه و دو درس چهار ماه است.

گفتنی  است، هر طلبه در هر درس فقط 3 بار مجاز به ثبت نام و شرکت در امتحان شفاهی است و در صورت قبول نشدن در نوبت سوم در هر درس بایستی برای دریافت فرم طرح مباحثه به واحد امتحانات شفاهی مراجعه شود.

در صورت داشتن فقط یک نمره بین 10 تا 12 در هر پایه قانون تبصره در ارزيابي اجرا خواهد شد و چنانچه انجام نگرفته باشد طلاب می توانند با مراجعه به اتاق 116 دارالشفاء از تبصره استفاده نموده و ناقصی آن درس را از ارزیابی حذف نمایند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، نوبت دهی جهت امتحانات آذر و دی ماه96 پانزدهم آبان ماه ساعت 16عصر صورت می گیرد. ثبت نام از طریق پنل شخصی طلاب در سامانه نجاح انجام می شود. /۱۳۲۴/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات