۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۳۳۴۰۲
مدیرعامل خانه كتاب:

تاریخ پژوهان مدیون آثار خانم اتحادیه هستند

غلامی جلیسه درباره آثار خانم اتحادیه و تاثیر ایشان بر تاریخ گفت: خوشبختانه امروز باتوجه به تلاش های فراوان استاد اتحادیه اطلاعات بسیار ارزشمندی از دل تاریخ در اختیار داریم که می‌توان آنها را مبنای پژوهش‌های بسیاری قرار داد.
مجید غلامی جلیسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه‌کتاب بعدازظهر دیروز در مراسم بزرگداشت خانم اتحادیه كه در سرای كتاب برگزار شد با اشاره به اینكه تلاش بسیاری از پژوهشگران ما در جامعه نشر تا به امروز ناشناخته مانده اند، اظهار داشت: یكی از عواملی هم كه باعث شد خانم اتحادیه اولین زن ناشری باشد که در ایران فعالیت کند دغدغه جدی‌ وی در حوزه نشر تاریخ بوده است.

وی ادامه داد: منصوره اتحادیه در پخش بسیاری از كتاب‌ها كه از منظر برخی خوب نبودند تلاش بسیاری كرد.  اتحادیه در اصل از كسوت استادی دست به قلم شد كه امروز حاصل آن آثار پربار در بخش تاریخ است كه از این رو جامعه ما به‌ویژه جامعه تاریخ‌پژوهان مدیون تلاش‌های سالیانه منصوره اتحادیه است.

مدیرعامل خانه‌کتاب تأكید كرد: خانم اتحادیه در مدت فعالیت خود توانست ٢٠٠ اثر را در حوزه نشر ارائه كند که از این آثار حدود یك سوم آثار به چاپ مجدد نیز رسیده است. در حدود ٩٥درصد این آثار را نشر خود ایشان چاپ کرده که این مسئله بیانگر این امر است كه وی تلاش بی وقفه ای در كار نشر داشتند.

غلامی جلیسه یادآور شد: خانم اتحادیه علاوه بر كار در حوزه نشر در امر تدریس نیز دستی بر كار داشتند كه حاصل آن پرورش شاگردان زیادی است و ایشان توانستند نسل جدیدی از بانوان را در امر پژوهش تربیت نمایند. این شخصیت والا نشان داد كه خانم ها می توانند كارهای سخت را بهتر از آقایان انجام دهند.

وی افزود: چنانچه خانم اتحادیه در نقش پژوهشگر، استاد راهنما و ناشر نبود بسیاری از اتفاقات تاریخ ما در گوشه کتابخانه‌ها باقی می‌ماند و خوشبختانه امروز باتوجه به تلاش های فراوان استاد اتحادیه اطلاعات بسیار ارزشمندی از دل تاریخ در اختیار داریم که می‌توان آنها را مبنای پژوهش‌های بسیاری قرار داد.

غلامی جلیسه در پایان گفت: بسیاری از آثار خانم اتحادیه برای اهالی نشر و تاریخ پژوهان اثرگذار است، بنابراین امیدواریم عمر وی دراز و پربرکت باشد تا باز هم شاهد اتفاقاتی بهتر و پربارتر در عرصه پژوهش و حوزه نشر تاریخ باشیم./٨١٦ت/ ۳۰۲/ش/

ارسال نظرات