۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۰۴۸
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

لازمه نهراسیدن از دشمن و شجاعت، ترس از خدا است

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با بیان این نکته که انسان خداترس از دشمن نمی هراسد، گفت: لازمه نهراسیدن از دشمن و شجاعت، ترس از خدا است و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی شب گذشته در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین در مسجد چهارده معصوم اراک، با بیان این نکته که انسان خداترس از دشمن نمی هراسد، گفت: لازمه نهراسیدن از دشمن و شجاعت، ترس از خدا است و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

شهدای کربلا دارای ایمان، ترس از خدا و نمازخوان بوده اند

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به این نکته که شهدای کربلا دارای ایمان، ترس از خدا و نمازخوان بوده اند، تشریح کرد: شهدای کربلا، شجاع بودند و با ایمانی توام با ترس از خدا در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

حجت الاسلام رودبارانی با بیان رشادت های عابس بن شبیب شاکری همدانی، تشریح کرد: عابس بن شاکری همدانی فردی بود که در روز عاشورا شروع به رجز خوانی بر علیه دشمن کرد، عمر بن سعد می دانست که عابس دلاور است و دستور داد که افراد لشکر تنها با او به میدان نبرد نروند زیرا حریفش نمی شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ادامه داد: لشکر دشمن دسته جمعی به عابس سنگ می زدند، شاکری همدانی تا این صحنه را دید زره اش را درآورده و عریان شد، به هر طرف که حمله می کرد لشکریان فرار می کردند و از کشته پشته می ساخت.

حجت الاسلام رودبارانی افزود: لشکریان به تنهایی حریف عابس نشده، دسته جمعی او را به شهادت رساندند و پس از بریدن سر همه ادعا می کردند که کشتن عابس کار آن ها بوده است.

نقش نماز شب در ایجاد شجاعت و شهامت در وجود انسان

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به این نکته که مداومت در خواندن نماز شب نقش عظیمی در ایجاد شجاعت و شهامت در وجود انسان دارد، گفت: عابس بن شبیب، اهل گریه و نماز شب بود، محال است که کسی گریه از خوف خدا نداشته باشد و شهامت داشته باشد.

حجت الاسلام رودبارانی با بیان رشادت های سعید (سعد) بن عبدالله حنفی و زُهَیر بن قَین بَجَلی در مواظبت از نماز خوف روز عاشورا، تشریح کرد: نماز خوف دو رکعت است، گروه اول در رکعت اول اقتدا کرده و بلافاصله با نیت نماز فرادی رکعت دوم را می خوانند، سپس گروه بعد می آیند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ادامه داد: امام حسین(ع) نماز خوف را به جماعت خواند و به سعید (سعد) بن عبدالله حنفی و زُهَیر بن قَین بَجَلی فرمود که از یاران مواظبت کنند، دشمنان در طول نماز امام را تیرباران کردند، هر تیری که به سمت امام می آمد آن دو خودشان را به سمت تیر پرتاب می کردند.

وی افزود: پس از اتمام نماز، سعید (سعد) بن عبدالله حنفی در حالی که 13 تیر خورده و بدنش پر از نیزه و زخم شمشیر بود، به زمین افتاد، امام بر بالین او رفته و فرمود: سعید تو را بشارت می دهم که به جنت می روی، وصیتی داری؟ سعید بن عبدالله حنفی پاسخ داد: آیا من به تو وفا کردم؟

حجت الاسلام رودبارانی ابراز کرد: ایمان، شجاعت و باور سعید بن عبدالله حنفی حاصل نماز شب خواندن و خداترسی او بود و اگر کسی از خدا بترسد، شهامت کسب کرده و ترس از دشمن در وجودش رخنه نمی کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به رجزخوانی های حبیب بن مظاهر برای دشمن، گفت: با توجه به فرموده امام حسین(ع) حبیب بن مظاهر هر شب قرآن را ختم می کرد./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات