۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۳۲۷۲۴
قاسمی:

اربعین پیام ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: برخی تصور می کردند که کار سوریه و عراق با داعش تمام می شود و با برجام قصد براندازی نظام را داشتند؛ امروز که فتوحات جبهه مقاومت و بدعهدی آمریکا را دیده اند، طرفدار پیشرفت موشکی و سپاه پاسداران شده اند.
سردار قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید قاسمی در دومین همایش ملی هیأت های فعال در عرصه اربعین در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) با موضوع «فرجام داعش داخلی و داعش خارجی» به بیان نکاتی پرداخت.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اربعین یک فرصت ویژه است که باید آن را قدر بدانیم، آن هم اربعینی که پدیده و حاصل انقلاب اسلامی است؛ اربعین پیام 40 ساله انقلاب ما است.

قاسمی ابراز داشت: در مسیر اربعین انواع و اقسام مدل تفکرات حضور پیدا می کنند و یک فرصت طلایی است که اگر از آن استفاده نکنیم، ممکن است ورق برگردد؛ همانطور که فرصت ایجاد شده در بوسنی و هرزگوین به دلیل سرپیچی از دستورات رهبر معظم انقلاب از بین رفت.

وی ادامه داد: هدف اصلی داعش شامات نبود بلکه ایران بود؛ هم اکنون پیروزی ایران و جبهه مقاومت محرز شده است اما در منافع اقتصادی و فرهنگی روس ها و ترک ها فعال تر هستند؛ ما قله را فتح کرده ایم اما برای حفظ و نگهداری خط، مشکلات داریم.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: در سال جاری اربعین را پس از 6 سال که داعش حضور داشت، به شکلی برگزار می کنیم که بسیاری از دوستان ما مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: بعد از ایام صفر، با برچیده شدن کامل این فتنه غربی(داعش)، باید این پیروزی را جشن بگیریم، چرا که برخی افکار تصور این پیروزی را نداشتند و فکر می کردند که کار سوریه و عراق تمام شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: شکست داعش پیروزی خیلی بزرگی است، چون غربی ها بر تغییر ژئوپلتیک منطقه چشم دوخته بودند.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی حکم آتش به اختیار از سوی رهبر معظم انقلاب داده شده است؛ این دستور به خاطر تعطیلی سازمان ها و نهادهای مربوطه بوده است که این قسمت از سخنان رهبر انقلاب، مهمتر از جمله آتش به اختیار است و نباید از آن غافل شد.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: مسیر تهران تا قم حدود صد بیلبورد تبلیغاتی وجود دارد که هیچ کدام از این بیلبوردها انقلابی و اسلامی نیست؛ شهر کاشان 40 شهید مدافع حرم دارد اما از ورودی شهر تا میدان اصلی آن، یک عکس شهید یا یک بیلبورد اسلامی نصب نشده است.

وی ادامه داد: اگر امام زمان(عج) یک لحظه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رها کند، اوضاع بهم می ریزد؛ برخی کوتاه فکرها به اربعین به چشم یک سفر گردشگری نگاه می کنند و هر سال آن را گرانتر می کنند؛ اگر غافل شویم به راحتی این سفره پربرکت جمع می شود.

قاسمی تصریح کرد: یکی از مهمترین ضعف های ما این است که زبان عربی را بلد نیستیم؛ انتقال فرهنگ و آیین از طریق زبان امکان پذیر است و اربعین بهترین مکانی است که همه آزادگان جهان در آن جمع می شوند.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: چند مجموعه بسیار خوب تشکیل و سازماندهی شده که به اربعین به شکل ستادی نگاه می کنند و فرصت ها و تهدیدات آن را بررسی می کنند.

وی اظهار داشت: به همراه همه مسلمانان در بند برای واقعه دردناک مسلمانانی که در آتش سوختند، مظلومیت آن ها را فریاد می زنیم؛ همچنین برای بحرینی ها و همه علمای در بند علیه آل سعود کودک کش شعار می دهیم.

قاسمی در پایان یادآور شد: امام خمینی(ره) معتقد بودند که این قرن به خواست خدا قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است؛ باید شرایطی فراهم شود تا زیرساخت های خدمت رسانی به مستضعفان ایجاد شود./840/۲۰۲/ح

ارسال نظرات