۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۳۲۶۷۹
آیت الله مقتدایی:

دامنه تبلیغی حوزه تا دورترین نقاط کشور گسترش یابد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز نیازمند اهتمام جدی حوزویان به امر تبلیغ در مناطق روستایی هستیم، باید کاری کنیم که رفتن به روستا برای تبلیغ یک افتخار باشد.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در اختتامیه هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد شمال غرب کشور که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مباحث طرح شده در کمیسیون‌های سه گانه اجلاس بسیار ارزشمند و قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات، موانع و چالش های پیش‌روی حوزه علمیه آذربایجان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تمامی مباحث جمع‌بندی و طی گزارشی به محضر رهبر معظم انقلاب ارایه خواهد شد، ضمن این‌که برخی از موارد نیز به مسؤولان نظام ابلاغ می شود.

آیت الله مقتدایی با بیان این‌که مباحث طرح شده در دبیرخانه جامعه مدرسین به دقت مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن عملیاتی و اجرایی می شود، تصریح کرد: بحث های ارایه شده شامل مسائل مربوط به هر سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بود که انتظار می رود متولیان امر در مرحله اجرا نهایت همت را داشته باشند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به برخی مباحث طرح شده در اجلاس گفت: متأسفانه منطقه آذربایجان با کمبود شدید روحانی و مبلغ مواجه است و برخی از مناطق محروم و دورافتاده شمال غرب ماه‌ها از حضور یک مبلغ دینی و حوزوی محروم هستند، که بایستی تدابیر جدی برای حل این معضل اندیشیده شود.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: امروز نیازمند اهتمام جدی حوزویان به امر تبلیغ در مناطق روستایی هستیم، باید کاری کنیم که رفتن به روستا برای تبلیغ یک افتخار باشد تا مبادا در برخی مناطق، مساجد خالی از روحانی و مبلغ باشد؛ بایستی دامنه تبلیغی حوزه تا دورترین نقاط کشور گسترده شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول در حوزه های علمیه اظهار داشت: این مطالبه معظم‌له در کمیسیون های اجلاسیه نیز در ابعاد مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت اما باید توجه داشت که آموزش، مباحثه، تبلیغ، تهذیب و ورود حوزه به عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی ضرورتی غیرقابل انکار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سطح کیفی اجلاسیه را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و با تقدیر از تلاش متولیان برگزاری اجلاسیه منطقه شمال غرب کشور اظهار داشت: از نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استقبال علمای بلاد بسیار تشکر می کنم و امیدوارم برکات این اجلاسیه را در آینده نزدیک شاهد باشیم./935/پ202/ب1

ارسال نظرات