۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۳۲۶۰۰
رییس دانشگاه مجازی المصطفی خبر داد؛

ارائه دوره‌های آموزشی معارف اسلامی به هفت زبان زنده دنیا

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله دانشگاه مجازی المصطفی(ص) در امر تعلیم و تربیت، از برگزاری دوره‌های آموزشی آن به هفت زبان زنده دنیا خبر داد.
سید مهدی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، امروز در نخستین کنگره بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزش‌های دینی» که با حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی و مهمانانی از سراسر جهان در سالن همایش‌های مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعه‌المصطفی(ص) برگزار شد، از کیفیت برگزاری این کنفرانس ابراز رضایت کرد.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که قم شهر علم و اجتهاد است، بیان داشت: از شخصت‌های برجسته، استادان و پژوهشگرانی که از داخل و خارج کشور برای بهره‌مندی از مقالات در این کنگره بین‌المللی شرکت کرده‌اند، سپاسگذارم.

وی با اشاره به ساختار دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی(ص)، گفت: این دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و بین‌المللی، یکی از بخش‌های نهاد بزرگ جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه است.

رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) با بیان این که این دانشگاه با هدف گسترش علوم اسلامی و انسانی تأسیس شده است، اظهار داشت: دانشگاه مجازی جامعه المصطفی(ص) می‌کوشد تا با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در فضای مجازی، فرصت برابری برای فراگیری علوم اسلامی و انسانی برای همه علاقه‌مندان در سراسر جهان، بدون محدودیت در دین و مذهب، ملیت، جنسیت و جغرافیا فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار این دانشگاه آن است که افزون بر آموزش علوم و معارف اسلامی به زبان‌های زنده دنیا، به باز تولید محتوای دینی در قالب رسانه‌های مختلف در فضای مجازی می‌پردازد تا بدین وسیله هر انسانی بتواند با زلال معارف اسلامی، هدایت قرآنی و اهل البیت(ع) آشنا شود.

رییس این کنفرانس بین‌المللی ابراز داشت: این دانشگاه متناسب با نیاز‌های مخاطبان خود، با ارایه رشته‌های متنوع علوم اسلامی و انسانی در مراتب مختلف، اقدام به برگزاری دوره‌های متنوع کوتاه مدت و بلند مدت می‌کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی(ص)، افزون بر برگزاری دوره‌های آموزش علوم و معارف اسلامی و انسانی، دوره‌هایی نیز برای آموزش زبان فارسی به دانش‌پژوهان خارجی که نسبت به زبان و فرهنگ فارسی مشتاق هستند، برگزار می‌کند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که این دانشگاه مجازی در امر تعلیم و تربیت در فضای مجازی بیش از 10 سال سابقه دارد، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی دانشگاه مجازی جامعه‌المصطفی(ص) در حال حاضر به هفت زبان زنده دنیا ارایه می‌شود و شیوه آموزشی در این دانشگاه با بهره‌مندی از جدید‌ترین یافته‌های فناوری اطلاعات و آموزش از راه دور برگزار می‌شود.

 رییس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) اظهار داشت: در روزگاری نه چندان دور، متولیان امر آموزش و پرورش برای تربیت و پرورش انسان فرهیخته‌ای می‌بایست متحمل مشقت‌های بسیاری می‌شدند ولی امروزه با ظهور و گسترش فضای مجازی، آموزش علوم بسیار متنوع و سهل‌الوصول شده است.

وی ادامه داد: در عصری که ارتباطات، تنوع ایده‌ها و روش‌های گوناگون آموزشی و تربیتی، گوی سبقت را از روش‌های سنتی ربوده است، ارتقای سطح آموزش‌های دینی و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی به عنوان یکی از مؤثر‌ترین راه‌های ارتباطی، امری اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌گردد.

رییس این کنفرانس بین‌المللی با تأکید بر این که بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی، مستلزم آموزش مباحث مهمی است، ابراز داشت: استفاده صحیح از فضای مجازی بدون شناخت قابلیت‌ها، فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی و نیز بدون به‌روز‌رسانی و کارآمدی آموزش‌های دینی در بستر شبکه جهانی اینترنت، میسر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: کنفرانس بین‌المللی «ظرفیت شناسی و تأثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی» به عنوان یک رویداد علمی به گونه‌ای طراحی شده است که با بهره‌مندی از ظرفیت علمی و تجارب ارزنده استادان و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت، دانشمندان علوم دینی و متخصصان فضای مجازی بتواند در مسیر اعتلای آموزش‌های دینی و شناخت ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی مفید واقع شده و تأثیرات فضای مجازی را برای آموزش‌های دینی مورد ارزیابی قرار دهد./878/پ۲۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات