۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۳۲۵۲۹
آیت الله قرهی:

راه سعادت منحصر در معرفت اهل بیت است

استاد حوزه علمیه گفت: امام سجاد می فرماید که دین خدا با عقول ناقص انسان قابل درک و تحلیل نیست و دین اسلام برای رهایی انسان از بند گرفتاری های دنیوی و اخروی آورده شده است.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله روح الله قرهی استاد درس خارج حوزه علمیه تهران شب گذشته در مراسم عزاداری دهه سوم که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به تزکیه نفس اظهار داشت: تزکیه نفس بر تمام امور دیگر در امور معنوی اولویت دارد.

وی در ادامه با اشاره به مراحل قبض روح انسان گفت: در زمان استیفای روح انسان، انسان تمام دارایی های خود را بر زمین نهاده و باید فقط با اعمال خود وارد صحرای محشر شود.

آیت الله قرهی با اشاره به اهمیت و ضرورت تعظیم شعائر در تاریخ شیعه اظهار داشت: اتصال به اهل بیت(ع) زندگی انسان را زیر و زبر می کند و راه کمال را برای انسان هموار می کند.

وی اظهار داشت: برخی افراد از فضای روشنفکری عقل را برای زندگی انسان بسنده می دانند در حالی که انسان زمانی می تواند از عقل خود استفاده تمام را انجام دهد که به منبع نور الهی متصل باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: امام سجاد می فرماید که دین خدا با عقول ناقص انسان قابل درک و تحلیل نیست و دین اسلام برای رهایی انسان از بند گرفتاری های دنیوی و اخروی آورده شده است.

وی افزود: دین اسلام دین اهل بیت(ع) است و یکی از فلسفه های گریه در مکتب اهل بیت(ع) راه یابی به سوی خداوند است و اگر انسان در مقام اهل بیت(ع) و درک شخصیت آنها تا روز قیامت گریه هم بکند باز هم کم است.

مدیر حوزه علمیه امام القائم در پایان ابراز داشت: دین اسلام فقط به وسیله تسلیم و تعبد حاصل می شود و اگر کسی تسلیم باشد سعادت می شود و کسی که قیاس به رای کند، متضرر شده است./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
درود بر سردار شهید سلیمانی
0
0