۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۳۲۵۱۱

از کتاب مجموعه شعر نیایش۲ رونمایی شد

کتاب مجموعه شعر نیایش۲ در مراسم اختتامیه دومین کنگره استانی شعر نیایش رونمایی شد
رونمایی از مجموعه شعر نیایش۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب مجموعه شعر نیایش2، شامگاه چهارشنبه، در اختتامیه دومین کنگره استانی شعر نیایش«مواهب» در سالن کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد.  

رونمایی از این کتاب با حضور محمد علی مجاهدی، مرتضی امیری اسفندقه، حجت الاسلام و المسلمین جواد محمد زمانی، سید مهدی حسینی، عباس احمدی و داوود چاوشی برگزار شد.

این کتاب شامل گزیده‌ای از آثار دومین کنگره شعر نیایش است که محمد غفاری، دبیر این کنگره گردآوری کرده است.

 ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که در این کتاب اشعار برگزیده‌ای از 30 شاعر آمده است. همچنین حدود 40 شعر در قالب‌ سنتی مانند غزل و قالب‌های مختلفی همچون قصیده، چهارپاره، رباعی و شعر سپید سروده شده است.

غفاری در دیباچه این کتاب گفته است: شعر نیایش در گستره پهناور ادبیات پارسی جایگاه رفیعی دارد و از گذشته تا به کنون نمونه‌های درخشانی از آن در حافظه‌ها باقی مانده است.

قلم زدن در این عرصه نیکبختی و سعادت بزرگی است که این روز‌ها کمتر در شعر جوان به چشم می‌خورد، از این رو کنگره شعر نیایش«مواهب» قدم کوچکی بود تا شاعران استان قم با همتی مضاعف و نگاهی متفاوت به استقبال از ادعیه و مناجات بروند و برداشت‌های شاعرانه‌شان را به زیور طبع آراسته سازند.

فراخوان دومین کنگره شعر «مواهب» با موضوع مناجات شعبانیه در خرداد ماه سال 96 منتشر شد و تا پایان ماه مبارک رمضان شاعران ارجمند قم، آثارشان را به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

این اتفاق مبارک با مشارکت شاعران جوان استان و شور و نشاط آنان، زیبایی دوچندان یافت و آثار خوب و قابل قبولی به جای ماند./۸۷۸/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات