۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۳۲۴۹۴

آیین اختتامیه دومین کنگره استانی شعر نیایش مواهب برگزار شد

مراسم اختتامیه دومین کنگره استانی شعر نیایش با موضوع مناجات شعبانیه برگزار شد
اختتامیه دومین کنگره شعر نیایش اختتامیه دومین کنگره شعر نیایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه دومین کنگره استانی شعر نیایش با موضوع مناجات شعبانیه شامگاه چهارشنبه، با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی و شاعران پیشکسوت و جوان قم در سالن کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد.

در ابتدای این کنگره پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، محمد جواد الهی‌پور، نعیمه وافی، محمد مهدی خان‌محمدی، طیبه عباسی، راضیه مظفری، رضا خورشید‌فرد و حجت الاسلام علی رضا محمد علی بیگی، اشعار خود را با موضوع نیایش و در قالب‌های مختلفی همچون چهارپاره، دوبیتی، رباعی، قصیده، شعر سپید خواندند.

سید موسی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان شاعر در صحنه حضور یافت و اشعاری که در رابطه با شجاعت و ایثار‌گری شهید حججی سروده بود، قرائت کرد.

داوود چاوشی استاد حوزه موسیقی، آوازخوانی و خوشنویسی از دیگر شاعرانی بود که شعری در وصف بخشندگی، رزاقیت و رحمانیت خداوند متعال خواند.

در اختتامیه دومین کنگره استانی شعر نیایش محمد علی مجاهدی، دبیر شعر و آیین کشور که لقب پدر شعر آیینی را با خود به یدک می‌کشد، پس از حضور در سِن، ضمن تقدیر و تشکر بابت برگزاری این کنگره استانی از چهره‌های هنری استان به عنوان چهر‌ه‌های محبوب و فراموش نشدنی یاد کرد و مصاحبت با این اشخاص را لذتبخش توصیف کرد.

این شاعر برجسته دغدغه خود را وجود تعاملی سازنده و کارساز میان دولتمردان و مسؤولان استانی عنوان کرد تا شعر و شاعر در عرصه هنر به منزلت و جایگاه حقیقی خود هنر برسند.

در پایان این مراسم از کتاب مجموعه اشعار دومین کنگره شعر نیایش رونمایی شد و با انتخاب داوران این کنگره از مالکان چهار اثر برتر ارسال شده به دبیرخانه کنگره تجلیل شد./878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات