۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۳۲۴۱۲
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مازندران خبر داد؛

برگزاری طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از آغاز اجرای طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری مدارس علمیه استان خبر داد.
آثار شهید مطهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست رابطان طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری که در مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری، از آغاز برگزاری این طرح در مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با بیان این که در حال حاضر 24 رابط در مدارس علمیه استان برای برگزاری طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری فعالیت دارند، افزود: در همین راستا مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری نیز به عنوان مجری و مرکز اجرای این طرح طرح مطالعاتی تعیین شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طرح سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری هر ساله در مدارس علمیه اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: این طرح از مهر ماه در همه مدارس علمیه استان وارد فاز اجرایی شده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که اجرای این طرح شش ساله است که هر سال یک پایه نظر گرفته می شود، تصریح کرد: در هر سال نه کتاب از آثار و تألیفات استاد شهید مطهری باید از سوی طلاب مطالعه و خلاصه نویسی شود.

وی با اشاره به این که طلاب پس از گذشت یک دوره مطالعاتی باید ضمن خلاصه نویستی آثار در آزمون پایان دوره شرکت کنند، خاطرنشان کرد: در پایان هر یک دوره یک مدرک معتبر از سوی حوزه علمیه به طلاب ارائه خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب پس از گذراندن موفق شش دوره این طرح می توانند در سطح عالی این دوره ها شرکت کنند، تصریح کرد: در پایان این سطح نیز یک مدرک معتبر از سوی حوزه علمیه به طلاب شرکت کننده ارائه خواهد شد که این گواهی مورد پذیرش دانشگاه ها برای تدریس بینش مطهر است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که هر یک از آثار شهید مطهری باید پس از مطالعه خلاصه نویسی شود، خاطرنشان کرد: به طور میانگین اجرای این مسأله یک ماه تا 45 روز طول می کشد که در پایان نیز از طلاب آزمون گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این که فراگیری و جامع نگری استاد مطهری در همه زمینه‌ها عامل جاودانگی آثار وی شده است، افزود: شهید مطهری با توجه به نیاز روز جامعه، کتبی را تألیف ‌کردند که هر یک از آن تألیفات دریایی از معارف ارزشمند دینی است که برای طلاب و دانشجویان ما بسیار کاربردی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جوان حوزه علمیه امروز نیازمند بهره گیری از الگوهای ارزشمندی برای ادامه زندگی فردی و طلبگی خود هستند، بیان داشت: امروز آثار، تألیفات و اظهارات ارزشمند شهید مطهری می تواند بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره علما و بزرگان دینی ما همواره سرشار از درس های ارزشمندی برای طلاب جوان است، خاطرنشان کرد: طلاب برای سعادت و تعالی حقیقی باید سیره علما و بزرگان دینی را به خوبی مطالعه کنند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که علما و فقهای دینی ما به راحتی به جایگاهی که امروز از آن یاد می کنیم دست پیدا نکردند و مصائب و مشکلات بسیاری را در اعصار مختلف تحمل کردند، گفت: شخصیت های بزرگی همچون شهید مطهری برای رسیدن به چنین جایگاه رفیعی تلاش های بسیاری انجام دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی از مهم ترین رسالت  و وظایف ما انتقال ارزش های مورد توجه علمای دین به طلاب جوان است، بیان داشت: آثار و تألیفات شهید مطهری می تواند بهترین الگو برای آشنایی طلاب جوان با افکار و آراء این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که شهید مطهری معتقد است که تربیت، پرورش انسان برای تقرب الهی که شاکله الهی به طور کامل در وجود او شکل می گیرد، است، گفت: تربیت اسلامی زمینه ای برای ظهور و بروز استعدادها و توانمندی های انسان در جهت رسیدن به بالندگی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بيان اين که بصيرت در افکار شهيد مطهري موج مي‌زد، يادآور شد: اساتید و معلمان در اين برهه از زمان وظيفه دارند شخصيت و اخلاق شهيد مطهري را براي جوانان بازگو کنند و به آنها بياموزند که چگونه يک فرد مي‌تواند تا اين حد تأثير‌گذار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که طلاب و روحانیان نباید از آثار و تألیفات ارزشمند شهید مطهری غافل شوند، تصریح کرد: امروز مطالعه و بهره مندی از آثار این استاد شهید برای طلاب حوزه های علمیه ضروری است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که آراء و افکار شهید مطهری همواره بر تارک تاریخ می درخشد، ادامه داد: آن اندیشه های متعالی با ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فرد خویش می تواند در بستر زمان نیازهای اندیشمندان و متفکران هر عصر در ساخت بنیان های اعتقادی جامعه اسلامی را مرتفع کند.

وی با بیان این که آثار استاد شهید مطهری زمینه رسیدن به عمق اندیشه های والای اسلامی را فراهم می کند، بیان داشت: اگر جامعه جوان ما به دنبال کسب بصیرت و آگاهی است باید به آثار و اندیشه های شهید مطهری مراجعه کند./۹۵۰/ پ202/ب1

ارسال نظرات