۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۵۳۲۲۷۹
امام جمعه کبودرآهنگ:

عصبانیت ترامپ ناشی از شکست های آمریکا در منطقه است

حجت الاسلام روحانی گفت: در برجام حداقل سودی که ما بردیم به اثبات رسیدن نگاه تیزبین حضرت آقا بود که از روز نخست اعلام کردند آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست.
روحانی

حجت الاسلام یوسف روحانی امام جمعه کبودرآهنگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به رفتار و سخنان اخیر ترامپ گفت: گرچه رفتار خارج از نزاکت ترامپ مرسوم است اما اظهارات اخیرش حاکی از اعصبانیت بی سابقه او از شکست سنگین در منطقه بود.

وی ادامه داد: آمریکا که نابودی کامل داعش را نزدیک می بیند و نمی تواند دیگر کاری را از پیش ببرد مشغول به تشویق کردستان عراق شده است که الحمدلله با تدابیر نظام و رهبری حکمیانه مقام معظم رهبری این دسیسه آنها نیز عقیم مانده است.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: یکی دیگر از شکست هایی که ترامپ، عدم همراهمی کشورهای هم پیمان او در حمایت از آمریکا علیه ایران بود و دیدید که فقط چند کشور مانند رژیم جعلی اسرائیل و نظام متحجر سعودی با او همراه شدند.

امام جمعه کبودرآهنگ بهترین توصیه برای مقابله با آمریکا را مقاومت عنوان کرد و گفت: همان طور که امام راحل فرموندند و حضرت اقا نیز بارها تاکید کردند مقاومت وظیفه همگانی ما است.

وی ادامه داد: هنگامی که دشمنی کشوری کاملا مشخص است ما نباید کوتاه بیاییم چرا که اگر کوتاه بیایم آنها پا را فراتر می گذارند و ما نباید اجازه چنین کاری را به آنها بدهیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه موضع ما موضع حق است گفت: مقاومت همیشه جواب داده است و هیچ وقت مومن پشیمان نمی شود چرا که در تاریخ هیچ نظامی را نمی توان پیدا کرد که همسو با سیاستهای استعماری باشد و پیشرفتی داشته باشد.

وی به بدعهدی طرف آمریکایی در برجام نیز اشاره کرد و گفت: در برجام حداقل سودی که ما بردیم به اثبات رسیدن نگاه تیز بین حضرت آقا بود که از روز اول اعلام کردند آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست.

وی درباره اظهارات ترامپ مبنی بر بد عهدی ایران افزود: طبق دین اسلام ما اجازه خلف وعده و از بین رفتن عهد را نداریم اما اگر طرف مقابل ما این قرارداد را نقض کرد آن موقع ما می توانیم عمل متقابل انجام دهیم./۹۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات