۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۳۱۸۷۴
رسانه های امروز در یک نگاه؛

اروپا هم دبه کرد!

برجام و فیلسوفی که اعتماد را به چالش کشید، کی از همه ترامپ‌تره؟، سخنان ترامپ، فرصتی برای اجماع ملی، لغو تحریم‌ها چه شد؟!، رویای تازه، پل جاسوسان بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برجام و فیلسوفی که اعتماد را به چالش کشید، کی از همه ترامپ‌تره؟، سخنان ترامپ، فرصتی برای اجماع ملی، لغو تحریم‌ها چه شد؟!، رویای تازه، پل جاسوسان بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است که بیشتر مسأله برجام و جاسوسی انجام شده در تیم مذاکره کننده را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

با توجه به اینکه در روزهای اخیر بعد از صحبت های ترامپ علیه توافق هسته ای و ایران کشورهای اروپایی در اظهار نظرهای خود بر حفظ برجام تاکید داشتند ولی شنیده می شود کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اروپا از مواضع خود سر باز زدند و با برنامه موشکی ایران موافق نیستند و تاکید دارند که باید با آن مقابله شود که این نشانگر آن است که اروپا تحت فرمان سیاست های آمریکا است.

در چند روز اخیر صحبت هایی مطرح شد که در تیم مذاکره کننده هسته ای شخصی به نام دری اصفهانی به عنوان جاسوس از آب درآمده که بر همین اساس روزنامه کیهان مسأله ای را طرح کرد که علت حضور یک جاسوس در یک تیم بسیار محرمانه و مهم کشوری چه بوده است؟آیا این اتفاق بر اثر نزدیکی و اعتماد زیاد رخ داده و یا اینکه در نقطه کور رادار قرار گرفته بود.

گفتنی است رسانه ها امروز به موضوعات دیگری از جمله مسأله برجام و عاقبت تحریم ها اشاره کردند که در ذیل آنها را با هم می خوانیم.

برجام و فیلسوفی که اعتماد را به چالش کشید

روزنامه جوان نوشت: آمریکا لیاقت اعتماد ندارد ـ و ما هم البته اعتمادی به او نداریم ـ چه آمریکای دموکرات‌ها و چه آمریکای جمهوری خواهان، چه آمریکای اوبامای جنتلمن و چه آمریکای به قول خودشان ترامپ شلخته دیوانه.

ادامه مطلب...

کی از همه ترامپ‌تره؟

روزنامه وطن امروز در یادداشت خود نوشت: کاش به جای بتن ریختن روی استعداد جوانان این کشور برای همیشه روی تعامل با آمریکا بتنی ریخته شود و این مقوله دفن شود و روی سنگ قبر آن بزنند تعامل با این جماعت اتلاف وقت است.

ادامه مطلب...

سخنان ترامپ، فرصتی برای اجماع ملی

روزنامه جوان نوشت: آنچه که سبب اصلی عصبانیت آمریکایی‌هاست نه تنها توان هسته‌ای یا موشکی ایران، بلکه شکست و ذلت آمریکا در برابر گسترش حوزه نفوذ ایران و سردرگمی این به ظاهر ابرقدرت جهانی در اتخاذ یک استراتژی روشن در مواجهه با تحولات منطقه است.

ادامه مطلب...

لغو تحریم‌ها چه شد؟!

روزنامه وطن امروز نوشت: آقای روحانی! آقای ظریف! متأسفانه با این دست‌فرمان، بیم آن است که شما روزی صلاح را بر ادامه دادن برجام با کشورهای منطقه اوراسیا ببینید! یا اصلا جزایر قناری!

ادامه مطلب...

رویای تازه

روزنامه صبح نو در تیتر صفحه نخست خود نوشت: سیاست‌های دوگانه اروپا در قبال برجام موضوعی است که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ چراکه روز گذشته سه کشور مهم اروپایی درباره موضوعات موشکی با ترامپ یکصدا شدند.

ادامه مطلب...

پل جاسوسان

روزنامه وطن امروز نوشت: یکی از مفاد مندرج در پرونده عبدالرسول دری‌اصفهانی همکاری او با ۲ سرویس اطلاعاتی غربی بود. در حکم صادر شده علیه او نیز این موضوع قید شده است.

ادامه مطلب...

خط نفوذ و خطر انجماد در برجام

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت: حضور یک فرد دوتابعیتی حقوق‌بگیر دو سرویس جاسوسی بیگانه - با ماهانه ۷۵۰۰ پوند حقوق - به عنوان عضو و مشاور ارشد مالی و اقتصادی در تیم مذاکره‌کننده، به خاطر حضور در نقطه کور رادار بود یا نزدیکی و اعتماد زیاد؟

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است خطر نفوذ یکی از جدی ترین تهدیدهای دشمن است که می تواند بدون هزینه و درگیری ضربه سنگین و خسارات هنگفتی بر یک ملت وارد کند و اینکه حضور یک جاسوس در حساس ترین مرکز رسمی کشور اگر چه با غفلت و برخی مسؤلان کشوری اتفاق بیفتد شدیدا قابل نقد و بررسی است و نباید از این مسأله به آسانی عبور کرد. /۱۳۲۵//۳۰۲/خ

 

ارسال نظرات