۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۸۵۷

فعالیت تبلیغی ۱۸ هزار روحاني در مدارس سراسر کشور

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش از فعالیت تبلیغی بیش از ۱۸ هزار روحانی در مدارس کشور خبر داد.
علیرضا رحیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا رحیمی، معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش امروز در دیدار با نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در استان‌های مختلف کشور پرداخت و اظهار داشت: کمبود اعتبارات فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش مانعی برای تحقق تمامی برنامه‌هاست.

وی با بیان این‌که توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس نیازمند توجه بیش از پیش دولت و مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروزه نیازمند حضور و نقش‌آفرینی مؤثر حوزه های علمیه در عرصه های مختلف فرهنگی، تربیتی و پرورشی هستیم که متأسفانه برخی برنامه ها وابسته به اختصاص بودجه های لازم است.

رحیمی با اشاره به این‌که حوزه علمیه می‌ تواند از ظرفیت‌های تبلیغی موجود در مدارس در جهت تحقق اهداف دینی، شناسایی و جذب استعدادها استفاده کند، گفت: سال 18 هزار روحانی برای انجام فعالیت های تبلیغی، مذهبی و آموزش مسائل دینی به مدارس سراسر کشور اعزام می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش از برپايي نماز جماعت در 25 هزار مدرسه كشور خبر داد و گفت: ائمه جماعت با حضور در مدارس در كنار اقامه نماز جماعت به مسائل شرعي و شبهات ديني دانش‌آموزان پاسخ مي‌دهند که البته تمامی ائمه جماعات مدارس روحانی و معمم نیستند.

وی با اشاره به وجود 105 هزار مدرسه در کشور گفت: استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه علمیه امری لازم و ضروری است که باید به طور جدی از سوی هر دو نهاد پیگیری و دنبال شود، خوشبختانه فعالیت روحانیان در مدرس تنها به برپایی نماز جماعت محدود نیست، بلکه امروز حدود 3 هزار 500 روحانی به صورت تمام وقت در فعالیت‌های پرورشی مدارس حضور دارند.

رحیمی با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از نکته نظرات ائمه جمعه، فضلای حوزوی، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و اعضای خبرگان رهبری در پیشبرد اهداف تربیتی ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش بسیار مؤثر بوده است، گفت: انتظار تداوم این روند در برنامه های آینده ستاد را داریم./935/پ202/ب1

ارسال نظرات