۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۷۴۷
استاندار قم:

راهپیمایی اربعین به صورت مردمی اداره می شود

استاندار قم با تأکید بر وجه مردمی پیاده روی اربعین گفت: افزایش تعداد موکب ها نشان از عشق و علاقه مردم قم به امام حسین(ع) و اربعین دارد.
سید مهدی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سید مهدی صادقی استاندار قم در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران اربعین استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به زائران اربعین عنوان کرد: فعالیت برای امام حسین(ع) و خدمت رسانی به زائران قدر و منزلت بالایی دارد و توفیقی است که نصیب مسؤولان شده است.

وی افزود: مردم ما با عشق و علاقه در این مسیر خدمت می کنند و طبیعی است که همه ما نیز باید تلاش کنیم تا این گردهمایی بزرگ شیعیان جهان به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

استاندار قم تصریح کرد: کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و افزایش تعداد موکب ها نشان از عشق و علاقه مردم قم به امام حسین(ع) و اربعین دارد چراکه تأمین امکانات و مدیریت این موکب ها به صورت مردمی صورت می گیرد.

وی توجه به فعالیت های فرهنگی را از الزامات برنامه ریزی در راستای ارائه خدمت به زائران اربعین دانست و خاطرنشان کرد: باید در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و اربعین تلاش فراوانی انجام داد و فعالیت های فرهنگی را در رأس برنامه ریزی ها قرار دهیم.

صادقی اضافه کرد: برنامه های انتظامی و امنیتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد چراکه حساسیت مقطع کنونی و ضربه هایی که دشمن از نظام اسلامی خورده است سبب شده تا آنها به فکر انتقام جویی و ایجاد تهدید باشند.

رییس ستاد تسهیلات اربعین استان قم تأکید کرد: باید تلاش کرد که خدشه ای به امنیت این برنامه بزرگ وارد نشود و موکب داران نیز باید دستورات امنیتی و انتظامی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد تأکید و توجه قرار گیرد، محوریت مردم عراق در اربعین است و باید تلاش کرد که این محوریت حفظ شده و مشکلی در این راستا پیش نیاید.

صادقی ابراز کرد: تلاش همه باید در این راستا باشد که همایش بزرگ اربعین به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فعالیت ها به بهترین شکل صورت گیرد و آسیب شناسی لازم انجام شود تا انتظاراتی که وجود دارد برآورده شده و زائران اربعین حسینی در آرامش کامل به این عمل بزرگ معنوی بپردازند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات