۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۳۱۶۴۷
رییس تبلیغات اسلامی شیروان:

نیمی از خانه‌های قرآن شیروان نیازمند تجهیزات هستند

رییس تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به فعالیت ۱۹ خانه قرآن در این شهرستان، گفت: در حال حاضر حدود نیمی از این خانه‌های قرآنی نیازمند دریافت تجهیزات مورد نیاز هستند.
حجت الاسلام محمود عزیزی- امام جمعه موقت شیروان

حجت‌الاسلام محمود عزیزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با بیان اینکه ۵۰ درصد خانه‌های قرآنی شیروان نیازمند تجهیزات هستند، افزود: ۱۹ خانه قرآن در این شهرستان فعال هستند که تقریباً باید به نیمی از آنها تجهیزات جدید واگذار شود.

وی اظهار کرد: با تخصیص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، اخیراً ۱۰ خانه قرآنی تجهیز شده و امکاناتی نظیر سیستم، میز و صندلی اداری، فایل و کمد برای آنها خریداری و ارائه شد؛ به‌گونه‌ای که اکنون ۵۰ درصد از خانه‌های قرآن شهرستان شیروان تجهیز و ۵۰ درصد نیازمند تجهیز و امکانات است.

حجت‌الاسلام عزیزی در ادامه از فعالیت ۱۱۰ جلسه خانگی قرآن که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به ثبت رسیده است خبر داد و تصریح کرد: البته تعداد جلسات خانگی در محله‌ها و حواشی شهر بسیار بیشتر از عدد ذکر شده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان شیروان اضافه کرد: ۷۰ درصد جلسات خانگی قرآن کریم در شیروان مربوط به خواهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه محور فعالیت مؤسسات قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی است، گفت: کار پژوهشی درزمینهٔ قرآنی در شیروان کمتر از حد انتظار است و باید در این راستا فعالان قرآنی بیشتر بکوشند.

حجت‌الاسلام عزیزی افزود: خوشبختانه بر اساس تعداد مراجعه‌کنندگان به این نهاد، علاقه‌مندان به فراگیری دوره‌های قرآنی بسیار زیادند و در صورت تأمین اعتبار و تأمین امکانات، دوره‌های بسیار خوبی با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی شیروان در حد وسع خود برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن را در اولویت برنامه‌ها قرار داده که امید است با همکاری ادارات، این برنامه‌ها توسعه و ترویج یابد.

اهتمام ویژه کانون مداحان شیروان برای سازمان‌دهی و آموزش مداحان

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان در بخش دیگری از سخنان خود بر اهتمام ویژه کانون مداحان این شهرستان برای آموزش مداحان تأکید کرد و گفت: در این راستا برای ۳۰ نفر دوره‌های آموزشی مداحی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دوره‌های آموزش تخصصی احکام و اخلاق، قرآن و ادعیه و شیوه‌های مجلس داری با حضور ۳۰ نفر مداح خانم و آقا در مؤسسه آموزش مداحی قائم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی طی یک ماه و در ۳۵ ساعت از روز پنجشنبه، ۲۰ مهرماه آغاز شد، اضافه کرد: در پایان با برگزاری آزمون به کسانی که حد نصاب نمره لازم را کسب کنند گواهینامه پایان دوره صادر اعطا می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان اظهار کرد: با توجه به نیاز مداحان و ذاکران آل الله به فراگرفتن اصول و قواعد قرآنی و همچنین استفاده صحیح از آیات و عبارات قرآنی در مداحی، آموزش به مداحان در اولویت این اداره قرار دارد و در آینده کلاس‌های قرآنی برای این افراد با حجم بیشتری برگزار خواهد شد./9314/ت302/ب2

ارسال نظرات