۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۳۱۵۲۵
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

دشمن قصد دارد با نفوذ سیاسی در جامعه اسلامی رخنه کند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، گفت: دشمنان، با استفاده از نفوذهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در راستای ایجاد رخنه در جامعه اسلامی تلاش می کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی شامگاه شنبه در نشست با جانبازان و آزاداگان دفاع مقدس در اراک، با اشاره به این که دشمنان از راه های مختلف برای نفوذ استفاده می کنند، گفت: ایستادگی در مقابل نفوذ دشمنان و بدخواهان، یکی از موضوعات مهم در تاریخ تمام کشورها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی راه های مختلف نفوذ را تشریح کرد و گفت: از راه های مختلف نفوذ می توان به نفوذ فرهنگی با استفاده از ماهواره ها برای تغییر سبک زندگی، نفوذ سیاسی برای آگاهی از تصمیم گیری های داخلی، نفوذ اقتصادی برای از بین بردن اقتصاد مقاومتی و ضعیف سازی بخش صنعت و کشاورزی، نفوذ امنیتی و نفوذ نظامی اشاره کرد.

مشایخی به بیان راهکارهایی برای مقابله با نفوذ دشمن پرداخت و تاکید کرد: سیاست مداران باید با بصیرت کامل، دشمن و راه های نفوذ را بشناسند و با افزایش سواد رسانه ای در سطح جامعه، مانع ازتحت تاثیر قرار گرفتن خانواده ها، از سوی ابزار و امکانات دشمنان شوند.

وی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در دفاع از دین و آرمان های انقلاب اسلامی، تشریح کرد: شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ترور و مرزها مسیر حق را پیموده اند که راه شهدای مدافع حرم نیز ادامه همان زنجیره بوده و با هدف دفاع از دین و آرمان های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: به نقل از شهید مرتضی مطهری، شهدا شمع محفل بشریت هستند، سوختند و محفل بشریت را روشن کردند.

مشایخی در رابطه به نقش شهدای مدافع حرم در روحیه جوانان جامعه اسلامی، گفت: هر شهید، موج و شوری تازه در روحیه اسلامی نسل جوان ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: شهدا حافظ ارزش های انقلاب اسلامی هستند و باید قدردان این بزرگ مردان تاریخ باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به برنامه های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بیان کرد: از برنامه های اداره کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس می توان به احداث باغ موزه ای برای نگهداری و حفظ کلیه آثار دوران دفاع مقدس با هدف نشر آثار در قالب اسناد در مرحله هنر اشاره کرد.

مشایخی در ادامه گفت: تاکنون، ۱۱۰ هزار سند، ۱۰۰ هزار تصویر از شهدا و رزمندگان، آثار فیزیکی شهدا و جنگ بر دستگاه های مختلف جمع آوری شده است.

وی افزود: جمع آوری اسناد و ساخت باغ موزه دفاع مقدس، گام به گام با یکدیگر جلو می رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی فعالیت های فرهنگی این بنیاد را تشریح کرد و گفت: تا پایان سال باید بیش از ۲۰ عنوان کتاب در حوزه های مختلف، نظیر زندگی شهدا و تاریخ شفاهی ضبط سوابق رزمندگان چاپ شود.

مشایخی گفت: تولید فیلم های مستند، چاپ کتاب های متنوع، تولید نمایشگاه های آثار هنری و شکل گیری تشکل بانوان با هدف بررسی نقش زنان جمهوری اسلامی در دفاع مقدس با استفاده از جمع آوری اسناد و نشر آنان، از جمله برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی است.

وی در ادامه راهکارهایی برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان جامعه اسلامی ارائه داد و بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس بحثی ملی است که اردوهای راهیان نور، فعالیت های هنری، ساخت فیلم های سینمایی و مستندهای تلویزیونی، انتشار کتاب، برگزاری یادواره شهدا در محله ها و منازل، برپایی نمایشگاه ها وتدریس درس دفاع مقدس در مدارس، دانشگاه ها و حوزه علمیه منجر به گسترش آن در میان جوانان جامعه اسلامی می شود./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات