۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۳۱۰۷۰
امام جمعه خاش:

تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت آنها تأثیر بسزایی دارد

امام جمعه خاش با بیان اینکه تفکر دینی معلمان تأثیر بسزایی در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسلی ایده آل دارد گفت: آموزگار هرچه‌ مؤمن تر و‌ خوش خلق تر باشد تأثیر مثبت بیش‌تری در فرد خواهد داشت.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش

حجت ‌الاسلام غلامرضا دهقان، امام جمعه خاش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان اینکه دو‌ نهاد خانواده و آموزش و‌ پرورش دو شریک جدی در امر تربیت دانش آموزان محسوب می‌شوند گفت: در واقع بدون همراهی خانواده و آموزش و‌ پرورش انتظار داشت که این تربیت صحیح اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: خانواده و مدرسه دو ‌نهاد تأثیرگذار هستند و هر مقدار که این هم افزایی و هم سویی در تربیت فرزندان جامعه وجود داشته باشد، می‌توان به بهبود وضعیت تربیتی فرزندان امیدوار بود.

حجت‌ الاسلام دهقان با تأکید بر اینکه آموزش و ‌پرورش باید یک برنامه‌ریزی مطلوب در دو بعد علمی و تربیتی به کار گیرد خاطرنشان کرد: مدارس باید در این دو بعد نسبت به مسائل اعتقادی، معادی و خداشناسی به تناسب سن و فکر دانش آموزان کار کنند تا آنان مؤمن و متدین تربیت شوند و به نماز، رعایت حجاب و عفاف، خوش خلقی و احترام به بزرگتر اهمیت دهند.

وی در ادامه افزود: مدیران و‌ مسؤولان مدارس باید طی جلساتی با اولیای دانش آموزان مسائلی را که برای فرزندان‌شان پیش می‌آید به صورت کارشناسی آسیب شناسی کرده و نقاط قوت و ضعف‌شان را جمع‌بندی کنند تا خط‌ و ‌مشی واحدی در محیط خانواده و‌ مدرسه برای بهبود وضعیت دانش آموزان ایجاد شود.

حجت الاسلام دهقان مسأله الگوپذیری و تقلید را یکی از معضلات مهم و تأثیرگذار معرفی و عنوان کرد: چهار نکته شامل وراثت، محیط، تلقین و تقلید در تربیت و اخلاق فرد تأثیر می‌گذارد و تعیلم و تقلید نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد.

وی در پایان با بیان اینکه تفکر دینی معلمان تأثیر بسزایی در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسلی ایده آل دارد تصریح ‌کرد: طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که تأثیرپذیری دانش آموزان از معلم بسیار بالا بوده بنابراین آموزگار هرچه‌ مؤمن تر و‌ خوش خلق تر باشد تأثیر مثبت بیش‌تری در فرد خواهد داشت./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات