۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۵۳۱۰۳۵
حجت الاسلام میرباقری:

منشأ ترک امر به معروف و نهی از منکر فقدان صبر و شکیبایی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در پرتو تقوا و استقامت به کمال عالیه دست می‌یابد، گفت: منشأ ترک امر به معروف و نهی از منکر کم طاقتی افراد در برابر شنیدن سخنان سرد و نامربوط است.
حجت الاسلام سید حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید میرباقری استاد حوزه و دانشگاه، چهار شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: انسان در پرتو تقوا و استقامت به کمال عالیه دست می‌یابد.

وی افزود: خداوند هرگز انسان مومن صبور را به خود وا نمی‌گذارد خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما بنی اسرائیل را به سبب استقامتی که کردند وارثان شرق و غرب قرار دادیم.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه دانشمندان در سایه صبر و تلاش به درجات رفیع علمی دست می‌یابند، ابراز کرد: شکوفایی عملی، اقتصادی و فرهنگی کشور در گرو تقویت روحیه صبر و استقامت در میان نسل جوان است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز بیشترین عامل فروپاشی کانون خانواده و وجود حجم بالای پرونده‌ها در مراکز قضایی خانواده ناشی از فقدان صبر و شکیبایی زوجین در زندگی مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه زندگی انسان در سایه صبر و شکیبایی به بار می‌نشیند، اظهار داشت: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: انسان صبور غیر ممکن است به پیروزی نرسد ولو اینکه زمان ببرد؛ بنابراین پیروزی از آن صابران است.

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: باید توجه داشت که صبر و مقاومت مستحکم‌ترین و غیر قابل نفوذ‌ترین سد در برابر دشمنان است و این استقامت تنها شامل مردم یک جامعه نمی‌شود بلکه مسؤولان را نیز دربر می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به روایات نقل شده، گفت: طبق صریح رویات؛ هلاکت از آن کسانی است که به جای صبر جزع و فزع ‌کنند، انسان باید به هر آنچه خداوند دوست دارد راضی باشد چرا که رمز موفقت انسان، صبر است.

وی بسیاری از معضلات اجتماعی را ناشی از کم طاقتی دانست و خاطر نشان کرد: منشا ترک امر به معروف و نهی از منکر کم طاقتی افراد در برابر شنیدن سخنان سرد و نامربوط است در حالی که پیامبر(ص) در دوران رسالتش رفتارهای ناپسند و ناخوشایندی از مردم مشاهده کردند./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات