۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۳۱۰۲۷
رئیس سازمان مدیریت قم:

حدود ۵۰ درصد از اعتبارات ملی استان قم ابلاغ شده است

رضوی با بیان این که قریب به ۵۰ درصد از اعتبارات ملی استان قم ابلاغ شده است، گفت: تخصیص این اعتبارات در قالب اوراق یکساله و دوساله مشخص شده است.
سید حسن رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن رضوی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم، امروز در جلسه‌ شورای اداری استان که با حضور فرماندهان نیروی انتظامی و مسؤولان و مدیران استانی برگزار شد، به توضیح اعتبارات جاری و عمرانی و همچنین بحث اشتغال در استان قم پرداخت.

رضوی با بیان این که اعتبارات سال جاری نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی کرده است، اظهار داشت: مدیران و مسؤولان دولتی باید تغییراتی که در اعتبارات صورت گرفته به کارمندان خود ابلاغ کنند تا در برابر مسایل مربوط به این اعتبارات اقدامات عاجلی داشته باشند.

وی با بیان این که این اعتبارات شامل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب، سفر رئیس جمهوری به قم و اعتبارهای طرح‌های ملی نخواهد بود، تصریح کرد: در بحث اعتبارات سال جاری ردیف‌های مختلفی در راستای قانون بودجه 96 وجود دارد که اعتبارات استانی و قانون استفاده متوازن از اعتبارات کشوری از جمله آن است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم، با بیان این که قریب به 50 درصد از اعتبارات ملی استان قم ابلاغ شده است، گفت: تخصیص این اعتبارات در قالب اوراق یکساله و دوساله مشخص شده است.

وی با تأکید بر این که مدیرانی که تأخیر کنند اوراق یکساله دریافت نخواهند کرد، اظهار داشت: مدیران برای جذب اوراق در حوزه عمرانی باید به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مراجعه کنند تا کار به شکل صحیح و روال عادی خود طی شود.

رضوی عنوان کرد: در سال 96 کسری حقوق نداریم اما در زمینه مزایا و سایر هزینه‌ها مدیران با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با بیان این که برخی از شرکت‌های خدماتی 260 میلیارد ریال کسری دارند، تأکید کرد: تأمین اجتماعی و بازنشستگان از جمله شرکت‌هایی هستند که از نیمه سال گذشته کسری داشته‌اند که برای وصول این مبالغ تلاش می‌کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم اظهار داشت: دولت برای اشتغال در سال جدید تا پایان برنامه ششم توسعه، برنامه‌هایی همچون طرح فراگیر اشتغال، توسعه اشتغال روستایی و کارورزی اشتغال جوان را در دستور کار هماهنگی کشوری و استانی قرار داده است.

وی ابراز داشت: سال گذشته، 250 میلیارد تومان، رقم تسهیلاتی بود که در زمینه اشتغال و رونق تولید برای استان قم در نظر گرفته شده بود، ولی پیشبینی میشود امسال 900 تا هزار میلیارد تومان تسهیلات به ما ابلاغ شود که در این صورت باید بالغ بر 800 میلیارد تومان آن را جذب و چهار برابر سال گذشته نیز ایجاد اشتغال کنیم.

رضوی با اشاره به ضرورت همکاری بانک‌ها با مدیران دولتی، خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیران عزم جدی نداشته باشند و بانک‌ها نیز همکاری مناسبی نداشته باشند، در جذب این تسهیلات در پنج ماه باقیمانده از سال موفق نخواهیم شد./878/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات